بخشش و جوانمردی هنوز زنده است

بخشش و جوانمردی هنوز زنده است

در روزگاری که کرونا و مشکلات اقتصادی مردم را عاصی  کرده، در زمانه‌ای که اکثر مردم به جای رعایت فاصله‌ی (فیزیکی)، با قلب و روح یکدیگر فاصله گرفته‌اند و از حال هم بی‌خبرند، تنی چند از خیرین و کسبه‌ی شهرک اکباتان و محله‌ی صادقیه با یاری کردن یکی از شهروندان اکباتانی، نشان دادند که سخاوت و جوانمردی هنوز زنده است.

بنا به گزارش اختصاصی پایگاه خبری تحلیلی 4اکباتان پروسه‌ی یاری‌رسانی به یکی از کسبه‌ی آبرومند اکباتانی که چند هفته‌ای بود آغاز شده بود، روز پنج‌شنبه 16 بهمن با موفقیت به سرانجام رسید.

این شهروند که طی ماه‌های اخیر بعلت مشکلات اقتصادی حاصل از پاندمی Covid-19  موفق به تامین مبلغ ۲ فقره چک نشده بود، کسب‌وکارش قفل شده بود و هر روز رو به وخامت می‌گذاشت. (نظام بانکی هیج‌گونه سرویسی به دارندگان چک برگشتی نمی‌دهد و حساب‌‌های فرد تا زمان تعیین تکلیف چک‌ها مسدود می‌گردد.)

خیرین و عیارانِ یاری‌رسان، پس از انجام تحقیقات لازم و حصول اطمینان از صحت ماجرا و کسب اطلاعات میدانی کافی، در ۲ مسیر آغاز بکار کردند. ابتدا با دارندگان چک‌ها مذاکره کردند و موفق شدند رضایت ایشان را در راستای «صرف‌نظر کردن از شکایت و مطالبه‌ی جریمه‌های ناشی از شکایت» جلب کنند. در نتیجه ذی‌نفعان پذیرفتند که در ازای دریافت اصل پول (مبلغ چک، بدون هیچ رقم اضافی) لاشه‌ی چک‌ها را در اختیار خیرین قرار دهند. از سوی دیگر در راستای «تامین مبلغ چک‌ها» تلاش‌های لازم صورت گرفت و مبلغ چک‌ها بطور کامل فراهم گردید. در آخر هر دو چک تحویل بانک‌های عامل گردیده، رفع سوء‌اثر شدند و در نتیجه کلیه مشکلات حاصل از این چک‌های برگشتی که برای صادرکننده ایجاد شده بود مرتفع گردید.

خیرین اکباتانی. عیاران

لازم بذکر است هویت این شهروند حتی برای سایت 4اکباتان هم فاش نشده است و ما صرفا با مشاهده‌ی اسناد مثبته (که بخش‌های حاوی مشخصات فرد پوشانده شده بود) و کسب اطمینان کامل از صحت ماجرا و روال طی شده، همچنین اعتمادی که سایت 4اکباتان به بانی و واسطه‌ی این امر خیر دارد، اقدام به انتشار خبر نمودیم.

بدیهی‌ست هدف از انتشار این‌گونه اخبار، گسترش حس نوع دوستی، بخشش، کرامت و جوانمردی در جامعه است.

منتشر شده در شنبه 18 بهمن 1399       کد خبر : 10136
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح