ارادت فیلسوف فرانسوی به حضرت علی (ع)؛ به روایت تلویزیون مصری

ارادت فیلسوف فرانسوی به حضرت علی (ع)؛ به روایت تلویزیون مصری

مجری سرشناس تلویزیون مصری، از ارادت و علاقه‌ی روژه گارودی به حضرت علی (ع) روایتی نقل کرد و «حقوق بشر از دید امیرالمومنین» را تصریح کرد.

به گزارش «سایت خبری تحلیلی 4اکباتان» روژه گارودی فیلسوف و نویسنده سرشناس و جنجالی فرانسوی از معدود کسانی بود که پیه همه چیز را به تن خود مالید و با ساختگی خواندن هولوکاست، آن را مصداق «نسل کشی» ندانست و علاوه بر محکومیت در دادگاه فرانسه، مورد حمله، تهدید و آزار برخی از یهودیان قرار گرفت.

حقوق بشر از دید امیرالمومنین, روژه گارودی

گارودی در ابتدا مارکسیست بود، سپس به مسیحیت گروید و نهایتا در سن 70 سالگی دین اسلام را پذیرفت و مسلمان شد. وی فردی متفکر و کاوش‌گر بود و همیشه در جستجوی حقیقت؛ تا جایی‌که درباره‌ی تمام مکاتب و ادیانی که به آنها گرایش داشته، کتاب‌هایی ارزشمند به رشته‌ی تحریر درآورده است. علی‌رغم اینکه عده‌ای وی را به عدم ثبات عقیده متهم کردند، با بررسی زندگی او و کتاب‌های تاثیرگذاری که منتشر کرده، می‌توان فهمید وی در مسیر رشد فردی و تکامل قدم برمی‌داشته است و در هر برهه‌ای که به مکتب یا دینی معتقد بوده، تمام همت‌ش را در راستای شناخت، تحلیل و به چالش کشیدن آن بکار بسته است.

وی در جایی عنوان کرده به اصول فکری‌اش پایبند مانده و می‌گوید: کتاب مارکس را در دست چپ و انجیل را در دست راست گرفتم و به اسلام وارد شدم. (منبع: خبرگزاری دانشجو) گارودی سفری هم به ایران داشته که اتفاقا دکتر محمود اسعدی یک گفتگوی اختصاصی با وی داشته است. جهت مطالعه‌ی متن کامل این مصاحبه اینجا کلیک کنید.

محمد ناصر علی، مجری مصری تلویزیون مکملین (اخوان المسلمین مصر مستقر در ترکیه) در ابتدای یکی از اپیزودهای برنامه‌ی تلویزیونی‌اش با نقل کامل یک روایت از روژه گارودی، به کسانیکه مسلمانان را به خشونت‌گرایی و ترویج خشونت در جهان متهم می‌کنند نهیب می‌زند و به آنان می‌گوید: این اتهام در واقع یکی از بی‌ارزش‌ترین و سخیف‌ترین اتهامات در جهان است.

 

محتوای این ویدیو بصورت متنِ نوشتاری آماده شده است؛ جهت مطالعه‌ی متن کامل این ویدیو اینجا کلیک کنید.

منتشر شده در چهارشنبه 15 ارديبهشت 1400       کد خبر : 10151
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح