حرکت کارناوال «حاجی فیروز» در شهرک اکباتان

حرکت کارناوال «حاجی فیروز» در شهرک اکباتان

به رسم یکی دو سال گذشته امسال هم خانه طراحی کودک اکباتان در روزهای پایانی اسفند ماه کاروان «حاجی فیروز» را با مشارکت کودکان به اجرا خواهد رساند.

به گزارش سایت خبری اکباتان، آزیتا صفوی مدیر خانه طراحی کودک ضمن بیان مطلب فوق افزود: روز چهارشنبه 23 اسفند روز جشن حاجی فیروز است که بر اساس آن خانه طراحی کودک طبق سنت سالهای اخیر جشن نوروز را با مشارکت خانواده های کودکان به صورت کارناوال شادی در شهرک اکباتان برگزار می کند.

وی در ادامه افزود: این حرکت گروهی به همراه نقاشی و موسیقی و با هدف بشارت نوروز، شادی آفرینی عمومی و آشنایی با آیینهای نوروزی  انجام می شود و خوشبختانه طی سالهای گذشته با استقبال بسیار خوبی از طرف کودکان و خانواده ها مواجه شده و امسال هم پیش بینی ما این است که مراسم خوبی داشته باشیم.

صفوی در خصوص مسیر حرکت این کارناوال نیز گفت: چون کودکان در این قضیه مشارکت کننده اصلی هستند زیاد نمی توانیم مسیر را طولانی کنیم به همین دلیل بخشی از جاده سلامت را طی کرده و سپس در محوطه بازارچه گلها کودکان اقدام به کشیدن نقاشی خواهند کرد.

مدیریت خانه طراحی کودک در پایان از خانواده های علاقمند برای حضور در این برنامه دعوت کرد تا ضمن تماس با دفتر موسسه خانه طراحی کودک شرایط حضور فرزند خود را در این برنامه مهیا کنند. علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانند با شماره تلفن 44697489 تماس حاصل نمایند.

گفتنی است حاجی فیروز، یک چهرهٔ افسانه ‌ای در فولکلورِ ایرانیان است که در نخستین روزهای هر سال، در کنار عمو نوروز، به شهرها می‌آید تا از آمدن نوروز به مردم آگهی دهد. او یک مرد لاغراندام و سیاه‌ رخ، با کلاه دوکی، گیوه‌های نوک‌ تیز و جامهٔ سرخ است که با دایره‌ زنگی و دنبک، به خیابانها می ‌آید و به رقص، شیرین ‌کاری و خواندن آواز کوبه ‌ای می‌ پردازد.

منتشر شده در دوشنبه 21 اسفند 1396       کد خبر : 7749
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح