خودمان را نباید با عنوان سرای محله «برتر» گول بزنیم

خودمان را نباید با عنوان سرای محله «برتر» گول بزنیم

سرای محله بیمه سال بسیار پر کاری را سپری کرده است و از پی همین پرکاری موفق به کسب عنوا سرای محله «برتر» در بین تمام سرای محلات منطقه 5 شده است. به همین بهانه گفت و گوی کوتاه سایت خبری اکباتان با مهندس سید روح ا... علوی نیا دبیر شورایاری کوی بیمه در ادامه آمده است تا نظرات وی را در واپسین روزهای سالی که آورده های بسیاری را برای اهالی بیمه به همراه داشته، جویا شویم.

توضیح این که پیدا کردن دبیر شورایاری بیمه به سبب مسوولیت های متعدد اجرایی کار واقعا دشواری است اما در عصر یک روز تعطیل بالاخره توانستیم با او صحبت کنیم.   

مثل اینکه برای آغاز فصل بهار برنامه هایی برای محله بیمه در نظر گرفته اید.

در آخرین مصوباتی که امناء کوی بیمه داشته اند برنامه ریزی برای شروع فصل بهار داشتیم و بر اساس آن با همکاری شهرداری ناحیه 6 مقدمات اجرای برخی برنامه های فرهنگی و اجتماعی را در بوستان ها، پارکها و مدارس و به طور کلی اماکن عمومی کوی بیمه فراهم کرده ایم. این برنامه ریزی ها را برای آغاز فصل بهار انجام داده ایم که از فرودین ماه با همکاری شهرداری ناحیه 6 اجرا خواهد شد.

عملکرد سرای محله در سال 96 را چگونه ارزیابی می کنید؟

خوب قطعا به نسبت به سال 95 پیشرفت داشته ایم چون در بین 29 محله منطقه 5 آنها بر مبنای حدود 170 آیتم تعریف شده توانستیم رتبه نخست را بدست آوریم اما واقعیت این است که هیچگاه نباید خودمان را با این عناوین گول بزنیم همچنان باید با تلاش بیشتر در جهت رفع نقاط ضعف حرکت کنیم. به نظر من هنوز جای بهتر شدن وجود دارد.  

به نظر من باید اهداف بزرگتری را در نظر گرفت چون پتانسیل آن برای سرای محله و ساکنین کوی بیمه وجود دارد.

از 100 چه نمره ای به عملکرد سرای محله بیمه می دهید؟

بین 85 تا 90. باقی مانده را هم گذاشتم برای اینکه باید تلاش کنیم برای رقابت در سطح شهر تهران. البته باید ذکر کنیم که در سال 96 مدیر محله، مسوولان خانه های سرای محله و اعضای امناء و شورایاری بیمه بسیار زحمت کشیده اند اما همانطور که گفتم نباید در این مرحله درجا بزنیم و باید اهداف جدیدی را در سال آتی تعریف کنیم.

در سال 96 سرای محله بیمه در بحث پیمانکاری به موفقیت های قابل ملاحظه ای دست پیدا کرده. به طور مثال پیمانکار زمین چمن مصنوعی شما در سال 95 نه تنها حتی تعهدات مالی خود را درست انجام نمی داد بلکه هر از چندگاهی خبرهای ناخوشایندی از این مجموعه به گوش می رسید. اما امسال زمین چمن شما به یک نکته قوت چه در بعد مالی و چه عملکردی تبدیل شده است. امناء و شورایاران بیمه چگونه این تغییرات را رقم زدند؟   

ما در بدو ورود به شواریاری نمی توانستیم تغییرات ناگهانی و یک شبه را انجام دهیم و باید به مرور زمان و شناسایی پتانسیل های موجود کار را پیش می بردیم. خوشبختانه در بحث زمین چمن مصنوعی امناء و شورایاری ما به شناخت خوبی از نفرات متقاضی پیمانکاری رسیدند و امروز به دلیل انتخاب مناسب صورت گرفته رضایت از عملکرد پیمانکار فعلی وجود دارد.

دلیل این رضایت هم در چند مورد خلاصه می شود. نخست اینکه پیمانکار ما آدم سالم، صادق و مطمئنی محسوب می شود و در کنار سلامت شخصیتی، تخصص هم دارد و کار خود را به خوبی بلد است. نکته بعدی مجموع دو فاکتور اول یعنی سلامت شخصیتی و تخصص می باشد که باعث شده است یک منبع درآمدی قابل اعتنا برای سرای محله ایجاد شود که در برنامه های فرهنگی و اجتماعی مورد استفاده قرار می گیرد. سومین مورد هم این است که در حال حاضر با حمایت سرای محله بیمه سرویس دهی خوبی برای اهالی محله تعریف شده و همسایگان ما با قیمت های منصفانه می توانند از خدمات موجود استفاده کنند. ضمن اینکه در بحث استعدادیابی و رشد و شکوفایی نوجوانان و جوانان محله بیمه نیز امروز زمین چمن مصنوعی ما حرفهای بسیاری برای گفتن دارد.   

این موارد را عرض کردم تا به این نتیجه برسیم که موفقیت یک زیر مجموعه یا بخش نیازمند یک انتخاب درست است و البته بدون برنامه ریزی نمی توان به آن دست پیدا کرد.

صحبت پایانی؟

امیدوارم در سال آینده مجموعه سرای محله بیمه بتواند توفیق خدمت رسانی بیشتر را برای اعتلای کوی بیمه و رفاه همسایگان خود داشته باشد.  

منتشر شده در دوشنبه 21 اسفند 1396       کد خبر : 7751
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح