توضیح «صفر» اضافه در چک پیمانکار بلوک A2

توضیح «صفر» اضافه در چک پیمانکار بلوک A2

ماجرای چکی که با یک صفر اضافه در وجه پیمانکار شست و شوی شیشه ها در بلوک A2 صادر شده، بعد از مدتها صحبت درگوشی و غیر مستقیم، با نامه ای که از طرف هیئت مدیره بلوک خطاب به حجت ا... صارمیان (مدیرعامل وقت) بر روی فضای تلگرام قرار گرفت عملا مورد تأیید واقع شد.

روز گذشته حجت ا... صارمیان که نزدیک به 10 سابق سابقه مدیرعاملی در بلوک مذکور را داشته در واکنش به نامه ای که در فضای مجازی منتشر شد جوابیه ای را در اختیار سایت خبری شهرک اکباتان قرار داد تا بدین ترتیب تنویر افکار ساکنین صورت پذیرد.

به گفته مدیرعامل سابق هدف وی در ابتدا انتشار جوابیه اش در کانال تلگرامی بلوک A2 بوده و پس از اینکه فرصت لازم به او داده نشده تصمیم به انعکاس آن در 4 اکباتان گرفته است.

متن جوابیه ارسالی در ادامه آمده و البته بنا به خواسته فرستنده اسامی افراد حقیقی در آن حذف شده است. 

جناب آقای ... رئیس هیئت مدیره A2

با سلام. صدور چک در بلوک 3 مرحله دارد که به شرح زیر به اطلاع می رساند.

  1. ابتدا مدیر عامل با توجه به مدارک و قرارداد نسبت به درخواست صدور چک اقدام می نماید.
  2. سپس خزانه دار پس از بررسی و تأیید طبق درخواست مدیر عامل اقدام به صدور چک می نماید.
  3. رئیس یا نائب رئیس و سپس مدیر عامل چک را امضاء می نمایند ضمنا در بلوک A2 دسته چک ها نزد خزانه دار نگهداری می شوند.

در مورد چک اخیر جهت صدور چک طبق قرارداد برای پیمانکار درخواست مبلغ 15 میلیون ریال نموده ام و درخواست را تحویل خزانه دار محترم دادم. خزانه دار چک را تحویل صندوق دار می دهد که مبلغ و مشخصات گیرنده چک را روی چک تایپ نماید. صندوق دار هنگام تایپ به جای 15 میلیون ریال یکصد و پنجاه میلیون ریال تایپ می نماید سپس چک را خزانه دار امضاء و چک را جهت امضای نهایی به نائب رئیس آقای ... می دهد و اینجانب هم امضاء نموده. مسلما ما 4 نفر دقت کافی ننموده ایم [و] به علت شلوغ بودن اتاق مدیر عامل که همه روزه آقای ... در اتاق حضور پیدا می نمود و با صدای بلند محیط را نا آرام می کرد این مشکل پیش آمد ولی جنابعالی به عنوان رئیس هیئت مدیره بعد از گذشت 11 ماه متوجه می شوید پول اضافه پرداخت شده حتی مشخص نشده دقیقا تا امروز چقدر اضافه پرداخت شده و پس از گذشت 3 ماه تاکنون اقدام قانونی صورت نگرفته حتی ما 4 نفر را برای گزارش در هیئت مدیره دعوت ننموده اید که راه حلی پیدا کنیم.

قبول کنید اگر ما 4 نفر دقت کافی ننموده ایم شما هم جهت برگشت پول اضافی اقدام قانونی انجام نداده و کوتاهی نموده اید اکنون بعد از 3 ماه فقط برای اینجانب نامه ارسال نموده اید این هم برای اینکه بگویید اقدام نموده ام. به شما اعلام می نمایم ما از بلوک پولی برداشت ننموده ایم اشتباها چکی صادر شده و شخص دیگری از بلوک پول اضافه دریافت کرده که هیئت مدیره می بایستی از طریق مراجعه به مراجع قانونی جهت برگشت پول اقدام نماید. این اتفاق برای اکثر بانکها و سایر ادارات رخ می دهد و از طریق مراجع قانونی نسبت به برگشت اقدام می نمایند و موفق می شوند. این پیمانکار دارای قرارداد می باشد و 2 سفته به مبلغ 40 میلیون ریال نزد بلوک دارد حتی شما سفته های او را به اجرا نگذاشته اید. اگر قصد پیگیری قانونی دارید اینجاب در حد توان با شما همکاری خواهم نمود کما اینکه قبلا با آقای ... در این رابطه همکاری نموده ام.

رونوشت:

دبیر محترم شورای ساکنین جهت اطلاع شورا

داوران محترم

بازرسان محترم

حجت ا... صارمیان

منتشر شده در يكشنبه 30 ارديبهشت 1397       کد خبر : 7941
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح