فکر کردن با صدای بلند مطلوب یا جنون آمیز؟

فکر کردن با صدای بلند مطلوب یا جنون آمیز؟

دانشمندان ادعا می‌کنند که با صدای بلند فکر کردن بهترین راه برای انجام کارهای سخت است و می‌تواند به ما در انجام امور پیچیده کمک کند.

به گزارش ایسنا،  درگذشته صحبت کردن با خود یکی از علائم جنون بود اما اکنون دانشمندان ادعا می‌کنند با صدای بلند فکر کردن بهترین راه برای انجام کارهاست و می‌تواند به افراد در انجام و حل مسائل پیچیده کمک کند.

نتایج تحقیقات دانشمندان نشان داد هنگامیکه افراد با صدای بلند فکر می‌کنند توانایی آنها در حل کردن  مسائل بیشتر می‌شود و میزان اشتباهات آنها 78 درصد کاهش میابد.

یکی از محققان «دانشگاه ناتینگهام ترنت» (Nottingham Trent University) از 35 نفر خواست که یک بازی کارتی پیچیده ای را که شامل الگوهای پراکندگی در توالی اعداد، رنگ‌ها و شکل‌ها بود، انجام دهند. این بسته حاوی 48 کارت بود.

افراد هنگامی که در سکوت بازی را انجام می‌دادند، 45 مرتبه در بازی اشتباه کردند، اما همان افراد هنگامیکه همان بازی را هنگام فکر کردن با صدای بلند انجام دادند، میزان خطاهایشان به 10 مرتبه رسید.

«کریستوفر آتکین» (Christopher Atkin)،  نویسنده ارشد این مطالعه است که نتایج مطالعات خود را در کنفرانس سالانه «انجمن روانشناسی بریتانیا» (British Psychological Society) ارائه کرده است.

آتکین گفت: هنگامی که افراد افکار خود را متمرکز می‌کنند، افکار رقابتی وجود دارند که سعی در شکستن آن تمرکز دارند، اما با صدای بلند فکر کردن و گفتن کلمات توجه شما را جلب می‌کند تا بیشتر از قبل تمرکز کنید.

آتکین در کنفرانس افزود: این رویکرد ممکن است برای انجام جداولی مانند سودوکو یا جدول کلمات متقاطع یا برای ساخت مبلمان مفید باشد.

منتشر شده در يكشنبه 30 ارديبهشت 1397       کد خبر : 7944
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح