معروفترین «ژن خوب» ها، آقازاده‌ها و خانم‌ زاده‌ های کشور

معروفترین «ژن خوب» ها، آقازاده‌ها و خانم‌ زاده‌ های کشور

ژن خوب اصطلاحی است که در سال های اخیر پس از انتشار کلیپی از مهندس حمید رضا عارف، پسر دکتر محمد رضا عارف (رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی و معاون اول دولت اصلاحات) در برنامه اینترنتی خیلی محرمانه، در فضای مجازی منتشر شد و به کلید واژه ای انتقادی در ادبیات گفتاری و نوشتاری ایرانیان تبدیل شد.

به گزارش تابناک با تو، دو تابعیتی ها، مسئولانی که فرزندان و آشنایان خود را در رده های مختلف دولتی مشغول به کار میکنند و به نوعی از جیب مردم، پز عالی میدهند، در کانون انتقادات عمومی به خصوص مطبوعات و رسانه های مجازی قرار گرفته است و به همین خاطر، داستان گرین کارتی ها در مرداد ماه به صحن علنی مجلس شورای اسلامی هم کشیده شد.

پسر طهماسب مظاهری

پسر طهاسب مظاهری (رییس کل سابق بانک مرکزی در دوران احمدی نژاد)، یکی از ژن های خوب است. مهدی مظاهری، فرزند طهماسب مظاهری، در ویدیویی می‌گوید که فرمانیه نشین بوده است: «اگر تو ماشین خوب نداری مشکل بچه‌های مردمه؟ گفته بودند چند میلیارد پول ماشین دادیم اما ما تا به حال بیشتر از ٣٠٠، ٤٠٠ میلیون پول ماشین نداده‌ایم و دروغ هم نداریم بگوییم.» او در بخش دیگری از سخنانش گفته: «جهان هر کس چقدر است؟ آیا جهانت به اندازه یک حجره دو در دو است؟ برو دنیا را بگرد؟»

طهماسب مظاهری در سال‌ ١٣٨٦ و به دنبال استعفای ابراهیم شیبانی از ریاست ‌کل بانک مرکزی طی مراسمی و با حضور محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری وقت، به عنوان رئیس کل بانک مرکزی ایران معرفی شد. حالا آمار بازدید از صحبت‌های پسرش از ماشین و گشتن دور دنیا هر لحظه بیشتر می‌شود و نام مهدی مظاهری در کنار طهماسب مظاهری به پر بازدیدهای گوگل بدل شده است. می‌گوید با همه آقازاده‌ها فرق دارد، چون هرجور که دوست داشته باشد، لباس می‌پوشد و هرجا که دوست داشته باشد، می‌رود.

برادر زاده کریمی قدوسی

جواد کریمی قدوسی، نماینده جنجالی مجلس شورای اسلامی، قبلا گفته بود که برادری به نام حسن کریمی قدوسی ندارد. او راست میگوید. حسن کریمی قدوسی، برادرش نیست اما برادار زاده اش هست که ۳ سال پیش به ریاست بنیاد ملی بازی های رایانه ای منصوب شد. خیلی ها برادر زاده آقای نماینده مجلس را که این روزها شکایت زیادی از وی بخاطر نطق ها و اظهاراتش شده است، مصداق ژن خوب میدانند.

پسر علی آبادی

آقازاده مهندس علی آبادی (مرتضی علی آبادی و همسر سابق صبا راد، مجری تلویزیون)، رییس سازمان تربیت بدنی دولت احمدی نژاد نیز یکی از نام های پر سر و صدا در سالهای اخیر بوده است که سبک زندگی لاکچری و استخر پارتی و ماشین های لوکس در داخل و خارج از کشور، بازتاب های زیادی در شبکه های اجتماعی داخلی و حتی رسانه های خارجی از کشور داشت. گزارش باشگاه خبرنگاران جوان درباره فرزند ارشد آقای علی آبادی را در زیر تماشا میکنید.

پسر محمد علی رامین

از معروف ترین آقازاده های سال های اخیر میتوان به فرزند ارشد محمد علی رامین (محمد یاسین رامین)، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت محمود احمدی نژاد اشاره کرد که ازدواجش با مهناز افشار، سلبریتی سینمای ایران بازتاب های بسیاری پیدا کرد و دستگیری اخیرش به واسطه اتهام واردات شیر خشک های آلوده، همچنان در کانون توجه رسانه ها حتی اینستانوشته های همسرش قرار دارد. توضیحات مهناز افشار درباره همسر معروفش همیشه در فضای مجازی وجود دارد.

پسر قالیباف

فرزند محمد باقر قالیباف، شهردار سابق تهران نیز در سالهای اخیر در کانون توجه رسانه ها برای بررسی مصداق ژن خوب و آقازادگی قرار داشته است. «او یک معلم است»؛ این توصیفی بود که پدرش در واکنش به شایعه سازی ها پیرامون فرزندش بیان کرد اما فعال بودن الیاس در رسانه های وابسته به پدرش بر کسی پوشیده نیست. تهران امروز، سایت فردا و … از جمله مواردی بودند که سکانداری شان در دست پسر سردار بود. البته ناگفته نماند که الیاس با موسسه مهر هشتم در بلوار سعادت آباد و ایجاد مدرسه های زنجیره ای، طبق گفته پدرش مشغول فعالیت فرهنگی است. الیاس خان بیش از ۲۰ هزار فالور در اینستاگرام دارد.

او چندی پیش با انتشار پستی در اینستاگرامش، نسبت به فضا سازی های انجام شده درباره عروسی لاکچری خواهرش انتقاد کرد.

پسر مظفر

میثم مظفر، فرزند جوان دکتر حسین مظفر، عضو محمع تشخیص مصلحت نظام است که او را خیلی ها، مصداق بارز ژن خوب و آقازادگی برای طی کردن پر شتاب مسئولیت های دولتی میدانند. میثم مظفر تا همین چند هفته پیش مدیرعامل تاکسیرانی تهران بود. حسین مظفر در برابر انتقادهایی که به حضور پسرش در تاکسیرانی شده بود گفته بود: «میثم ما قبل از این معاون سازمان فرهنگی هنری شهرداری بود و قبل از آن هم قائم مقام شهردار بود و حتی قبل از آن نیز پست هایی داشته که وزرای ما آن را نداشتند. اتفاقا میثم ما به جرم مظفر بودن از مناصب بالا محروم مانده است.

پدرش جایی گفته بود که آقازاده اش، از هجده سالگی در تشکیلات بوده و اداره جلسات ۲ هزار نفری را به عهده داشته است. او مشاور منطقه آزاد کیش و مدیرکل اتحادیه دانش آموزان کشور بوده و به عنوان مشاوران جوان رئیس جمهور فعالیت می کرده است. همچنین ایشان عضو هیات مدیره موسسه آی تی و معاون سازمان فرهنگی شهرداری بوده و قرار بود شهردار یکی از مناطق شود.»

پسر قدرت الله علیخانی

آقازاده خاموش و ژن خوب بی سر و صدا یعنی محمد علیخانی، پسر قدرت الله علیخانی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی. محمد علیخانی البته قبل تر در مجلس هفتم نماینده قزوین بوده و در این دوره هم به لطف قرارگیری در فهرست مورد حمایت اصلاح طلبان توانست آرای لازم برای ورود به شورای شهر را کسب کند. او در دوره ای قائم مقام سازمان ترافیک شهرداری تهران هم بوده و به عنوان مشاور وزیر نفت در دولت یازدهم فعالیت می کرد.

دختر صفدر حسینی

فرزند صفدر حسینی، رییس سابق صندوق توسعه ملی نیز یکی از خانم زاده های اقتصاد و سیاست امروز ایران به شمار می رود که مصداقی از ژن خوب است. فاطمه حسینی نماینده مجلس دور دهم بود و مطرح شدن نام پدرش در فهرست نجومی بگیرها سبب شد تا این دختر متولد ۱۳۶۴، با حمایت فهرست اصلاح طلبان روانه مجلس شود. اصولگرایان حرف و حدیث هایی در مورد فعالیت های اقتصادی همسر او مطرح کرده اند، ضمن این که او با مدرک کارشناسی ارشد در دوران تبلیغات انتخاباتی مجلس خود را دکتر معرفی کرده بود. نطق او در دفاع از فعالیت های اقتصادی پدر و همسرش، انتقادهای بسیاری را برانگیخت.

ورود او به لیست های انتخاباتی، واکنش های زیادی به همراه داشت. سیده فاطمه حسینی چندی پیش در پی انتشار اخباری درباره خرید حجیم سکه های پیش فروش شده بانک مرکزی توسط وی، با ارسال نامه ای به ولی الله سیف، رییس کل سابق بانک مرکزی، خواستار توضیحات بانک مرکزی شد.

پسر محمد رضا عارف

طراح کلید واژه ژن خوب، حمید رضا عارف است. رسما معتقد است که توانایی داشته و به این نقطه رسیده و استعداد خاص دارد و علت موفقیتش را شاگرد اولی پدر و مادرش را در دانشگاه میداند. ژن خوب و یک آقازاده موفق بوده و موفقیت های گسترده اش را مدیون هوش و نبوغ خود میداند. حمیدرضا عارف یک فعال اقتصادی است و در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت می کند. او در سال ۱۳۸۴ و در سن ۲۷ سالگی یکی از افرادی بود که شرکت MTN آفریقای جنوبی را برای عقد قرارداد و راه اندازی اپراتور دوم تلفن همراه به ایران آورد. حمید رضا، دانش آموخته دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا است و خود را مسلط به زبان انگلیسی و شاگرد اول دانشگاه میداند.

هر چند که خودش گفته دولت وقت نقش او را در انعقاد این قرارداد نادیده گرفته است. حمیدرضا عارف در انتخابات اتاق بازرگانی هم ثبت نام کرده بود که در نهایت موفق به کسب رأی لازم برای ورود به پارلمان بخش خصوصی نشد. محمد رضا عارف، وزیر پست و تلگراف و تلفن در دولت محمد خاتمی بود.

ساشا سبحانی

از دیگر آقازاده های جنجالی اینستاگرام میتوان به ساشا سبحانی اشاره کرد که فرزند یکی از دیپلمات های سابق ایران در قاره آمریکا بوده و تصاویر لاکچری اش با دختران گوناگون و مهمانی ها و لوکیشن های خاص، بازتاب های گسترده ای پیدا کرد.

دختر وزیر آموزش و پرورش

خانم زاده معروف دیگر که یکی از ژن های خوب است، دختر وزیر آموزش و پرورش دولت روحانی است که در جریان انتخابات ریاست جمهوری در اردیبهشت ۹۶ سر زبان ها افتاد. او یکی از وارد کنندگان پوشاک لاکچری از ایتالیا بوده است و شایعات درباره رانت او در واردات کالای برند لوکس همچنان ادامه دارد.

خاندان عراقچی

علی عراقچی مدیر بین المللی ایمیدرو است. سید عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه، سید مرتضی عراقچی مدیرعامل بازرگانی عراقچی، سید مجتبی عراقچی رییس اتحادیه فرش و احمد عراقچی معاون ارزی بانک مرکزی. احمد عراقچی را میتوان یک ژن خوب دانست که اکنون یکی از مقامات موثر نظام بانکی کشور محسوب می شود. سید احمد عراقچی، دانش‌آموخته کارشناسی اقتصاد از دانشگاه شهید بهشتی، کارشناسی ارشد مدیریت مالی (فاینانس) از دانشگاه نیویورک و کارشناسی ارشد اقتصاد از دانشگاه تهران است. وی دانشجوی نخبه و رتبه اول کنکور در مقطع کارشناسی ارشد بوده است. عراقچی همچنین سابقه عضویت در هیئت مدیره نهادهای مالی داخلی و بین المللی را در کارنامه خود دارد.

طبق اعلام سخنگوی قوه قضاییه، احمد عراقچی ۱۴ مرداد ماه بازداشت شد. هنوز جزییات بیشتری در این باره منتشر نشده است.

به امید آنکه ژن های خوبی مثل عباس دوران ها برای کشور افتخار آفرینی تاریخی کنند.

ژن خوب یعنی عباس دوران

سرلشکر خلبان عباس دوران از خلبانان جنگنده مک ‌دانل داگلاس اف-۴ فانتوم ۲ نیروی هوایی ایران بود که در ماه‌های آغازین جنگ ایران و عراق نقش مهمی در بمباران اهداف دشمن عراقی ایفا کرد. خلبان عباس دوران در دو سال اول جنگ بیش از ۱۲۰ عملیات و پرواز برون مرزی موفق داشت.

صدام حسین پیش از جنگ و در اجلاس سران عدم تعهد در هاوانا، میزبانی بغداد را برای اجلاس بعدی گرفته بود تا ژست یک صلح طلب را به نمایش بگذارد. او با ترسو خواندن خلبانان ایرانی گفته بود: «هیچ خلبان ایرانی جرات نزدیک شدن به آسمان بغداد برای برهم زدن اجلاس را ندارد.»

در حالی که تلاش‌های دیپلماتیک برای تغییر محل اجلاس عدم تعهد از سوی وزارت خارجه و دولت ایران در جریان بود، نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در صدد انجام حملاتی به بغداد برآمد تا عدم امنیت این شهر برای برگزاری اجلاس را ثابت کند. عباس دوران برای جلوگیری از تشکیل کنفرانس سران غیرمتعهدها در تاریخ بیستم تیر سال ۱۳۶۱ مقارن با ژوئیه ۱۹۸۲ مأموریت یافت تا پایتخت عراق را ناامن نماید.

در ۳۰ تیر ۱۳۶۱ شش خلبان نیروی هوایی با سه فروند هواپیمای جنگنده برای این عملیات آماده شدند. یکی از این خلبانان عباس دوران بود. تصمیم بر این می‌شود که سه فروند فانتوم کاملاً مسلح به پرواز درآیند. هر سه تا مرز پرواز کنند و تنها دو فروند از مرز گذشته و به هدف حمله‌ور شوند و فانتوم سوم در همان‌جا منتظر بماند تا در صورت نیاز به آن‌ها بپیوندد. خلبانان مأموریت یافتند روی بغداد عملیاتی انجام دهند. هدف آن‌ها بمباران پالایشگاه «الدوره» بغداد، نیروگاه اتمی بغداد و پایگاه الرشید یا ساختمان هتل اجلاس عدم تعهد بود. هر سه تا مرز پرواز می‌کنند آن‌گاه یکی جدا شده و دو فروند دیگر به فرماندهی دوران وارد خاک عراق می‌شوند.

هواپیماها در حدود ۳۰ کیلومتری شهر بغداد با ۳ دیوار آتش در مقابل خود مواجه می‌شوند. پس از عبور از دیوارهای آتش دشمن چند گلوله به یکی از هواپیماها برخورد می‌کند. با اصابت این گلوله‌ها، موتور سمت راست هواپیمای دوران از کار می‌افتد ولی او بازهم تصمیم به ادامه عملیات می‌گیرد؛ بنابراین هواپیماها به‌ سمت جنوب شرقی شهر بغداد که پالایشگاه «الدوره» در آن‌جا بود ادامه مسیر می‌دهند و با این‌که پدافند دشمن بسیار قوی است اما تمام بمب‌ها را روی این پالایشگاه تخلیه می‌کنند. بعد از تخلیه بمب‌ها به مسیری ادامه می ‌دهند که در واقع این مسیر در نهایت به سالن کنفرانس سران غیرمتعهدها ختم می ‌شده است. در همین زمان عقب هواپیمای دوران نیز مورد اصابت چندین گلوله ضدهوایی قرار می‌گیرد؛ به ‌طوری که از دم هواپیما تا محل قرار گرفتن کابین خلبان آتش می‌گیرد.

در این هنگام، منصور کاظمیان، خلبان کابین عقب به درجات و نشانگرها نگاه کرده و متوجه می‌شود که از کار افتاده‌اند؛ بنابراین تصمیم به خروج از هواپیما و ایجکت خود و دوران می‌گیرد؛ ولی قبل از کشیدن دستگیره خروج اضطراری، صندلی ایجت کابین عقب (احتمالاً به دلیل رسیدن آتش به صندلی) عمل کرده و کاظمیان بصورت خودکار به بیرون پرتاب می‌شود. اما عباس دوران با صرف نظر کردن از خروج اضطراری، هواپیمای فانتوم (اف۴) صدمه ‌دیدهٔ خود را که در آتش می‌سوخت، با هدف ناامن جلوه دادن شهر بغداد، به هتل محل برگزاری هفتمین دوره اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها کوبید و مانع از برگزاری این اجلاس در کشور عراق شد. این عملیات تحت عنوان عملیات بغداد نام گرفت و بدین ترتیب به دلیل نا امنی بغداد محل اجلاس کشورهای عدم تعهد تغییر کرد و یک شکست بزرگ سیاسی برای صدام رقم خورد.

گواهی شهادت خلبان عباس دوران

منتشر شده در پنجشنبه 25 مرداد 1397       کد خبر : 8219
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح