برخی مدیران عامل در بلوکها فقط سر نگهبان هستند!

برخی مدیران عامل در بلوکها فقط سر نگهبان هستند!

طبق اساسنامه بلوکها مدیران عامل مسوول امور اجراییات در بلوک تلقی می شوند اما طی سالهای گذشته و با گسترش نفوذ اعضای هیئت مدیره ها در بدنه اجرایی، سطح فعالیت مدیران عامل در پاره ای موارد به پایین ترین حد ممکن نزول پیدا کرده است.   

به گزارش سایت خبری اکباتان، طی هفته های گذشته چند بلوک در شهرک اکباتان به دنبال انتخاب افرادی برای مسوولیت مدیر عاملی هستند اما بررسی رزومه گزینه هایی که برای همکاری به آنها معرفی می شوند دقیقا مصداق یک جمله است. «از چاله درآمدن و در چاه افتادن!»

اما چرا نوع فعالیت مدیران عامل در بلوکهای اکباتان تا این حد از مسیر اصلی خود منحرف و در موارد بسیاری حضور افراد به کار گرفته شده خود به معضلی بزرگ برای بلوک تبدیل شده است و کار به جایی رسیده که برخی مدیران عامل تنها بین 2 تا 6 ماه در یک بلوک دوام می آورند و پس از آن اعضای هیئت مدیره مجبور شده اند که عذر وی را بی سر و صدا بخواهند!       

ترس از پرداخت حقوق پیش درآمد ضررهای هنگفت

معمولا حقوق مدیران عامل در حال حاضر در بلوکها بین 2 تا 3 میلیون است. تازه اکثر هیئت مدیره ها به دنبال افراد بازنشسته هستند تا بیمه، سنوات و ... به آنها تعلق نگیرد. در این شرایط توضیح بیشتر لازم نیست چون وقتی سرنوشت امورات اجرایی یک بلوک به یک فرد بازنشسته که اکثرا هم مسوولیت زمان فعالیت شان هیچ ربطی به مقوله مدیریت ندارد و حاضر است با حقوق یک نگهبان به اصطلاح مدیریت را اعمال کند، سپرده می شود دیگر تکلیف بلوک کاملا مشخص است و نباید ضررهای مادی و معنوی را غیر منتظره قلمداد کرد.

هیئت مدیره ها بیشتر «بله» قربان گو می خواهند

طی سالهای اخیر حضور و نفوذ اعضای هیئت مدیره بلوکها در امورات اجرایی بسیار بیشتر از مثلا یک دهه گذشته است. امروز در بسیاری از بلوکها اعضای هیئت مدیره از پیمانکار تا مستأجر فضای مشاعات همه را در آستین دارند و قطعا برای انتخاب فرد مورد نظر خود در جلسات هیئت مدیره «چکش» می زنند. در این شرایط عملا نفر اجرایی بلوک چاره ای جز تأیید و همراهی با اعضای هیئت مدیره خود را ندارد چون اگر خلاف مصلحت صحبتی کند قطعا حتی همان قرارداد یک ساله خودش هم به پایان نخواهد رسید.

در چنین شرایطی طبیعی است که اعضای هیئت مدیره از روز نخست فردی را انتخاب کنند که بیشتر مطیع باشد تا ترمیم کننده نواقص مجموعه.

امنیت شغلی برای مدیران عامل وجود ندارد

ای کاش یکبار این موضوع پرداخته شود که امنیت شغلی یک مدیر عامل در بلوکهای اکباتان چقدر است؟ آیا با اتمام قرارداد سالیانه تضمین یا متر و معیاری برای ادامه فعالیت در همان بلوک یا سایر بلوکهای همسایه وجود دارد؟  

قطعا پاسخ این پرسشها منفی است و به همین دلیل است که چرخه مدیران عامل در بلوکهای اکباتان بسیار محدود است و افراد از بلوکی به بلوک دیگر منتقل می شوند بدون اینکه تغییری در این چرخه معیوب ایجاد شود.

بی تردید اگر به حضور افراد خلاق، کارکشته و توانمند در عرصه مدیریت بلوکها به عنوان یک موضوع حیاتی اندیشیده می شود، پیش از آن باید زمینه های حضور افراد متخصص را فراهم کرد.     

به سرمایه بلوکها رجوع نمی شود

دیگر همگان واقفند که اکباتان از نظر سکونت افراد مهم همچون مدیرکل، مشاور وزیر، مدیر کارخانه و ... نه تنها در مضیقه نیست بلکه می تواند سرمایه منابع انسانی خود را در اختیار سایر مجموعه ها هم قرار دهد. اما نکته عجیب این است که از وجود این سرمایه ها که قطعا حاضر هستند با چشمداشت مادی کمتر به محل زندگی خود خدمت کنند استفاده نمی شود.

حسادت، تخریب و از همه مهمتر وجود افرادی که به هیچوجه نمی خواهند عنان امور را در بلوکها از دست بدهند مهمترین عواملی است که باعث عدم توجه به سرمایه های موجود انسانی در شهرک اکباتان می شود.

منتشر شده در چهارشنبه 25 مهر 1397       کد خبر : 8386
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح