پرداخت دیه و ضرب الاجل 5 روزه دادگاه به بلوک A3

پرداخت دیه و ضرب الاجل 5 روزه دادگاه به بلوک A3

در سال 1394 یکی از کارگران افغان در حین کار در محوطه فضای سبز بلوک A3 شهرک اکباتان دچار اتصالی دستگاه و برق گرفتگی شد و در نهایت طی اتفاقی تلخ جان خود را از دست داد.

به گزارش سایت خبری اکباتان، از زمان وقوع این حادثه تلخ و دردناک دست اندرکاران تصمیم گیری و اجرایی بلوک درصدد حل این مشکل برآمده و رایزنی های بسیاری را انجام دادند تا این پرونده حل و فصل شود اما از یک سو به دلیل «به کارگیری کارگر افغانی غیر مجاز و بدون مجوز قانونی کار» و از سوی دیگر با تغییرات مدیریتی صورت گرفته در بلوک A3 موضوع تا حدود بسیاری لاینحل باقی ماند تا اینکه روز گذشته رئیس شورای مالکین این مجموعه از ضرب الاجل 5 روزه دادگاه برای پرداخت دیه کارگر افغانی خبر داد.

طبق اعلام صورت گرفته در بلوک A3 حکم ابلاغی از طرف مقام قضایی در حالی صادر شده است که در حال حاضر هیچ مدرک یا سابقه ای از پیگیری این مشکل و مراحل پیشبرد پرونده در دفتر اجرایی وجود نداشته و اعضای هیئت مدیره برای ترتیب اثر دادن به درخواست دادگاه مجبور به تماس به مدیر عامل سابق برای دسترسی به برخی سوابق شده اند.

طبق اعلام افراد آگاه به امور در بلوک A3 به کار گیری کارگر افغانی غیر مجاز خارج از وظایف مدیرعامل بوده و طبق ماده ۲۰ اساسنامه بلوک درصورتی که «مدیرعامل خارج از حدود و اختیارات مندرج در اساسنامه و تصمیمات مجمع عمومی و هیئت مدیره در مقابل اشخاص حقیقی و یا حقوقی برای سازمان رفاهی تعهداتی ایجاد نماید، تعهد شخصی مدیرعامل تلقی می گردد». البته در این زمینه توضیحات شخص مدیر عامل سابق بلوک می تواند در روشن شدن اذهان عمومی کمک قابل توجهی محسوب شود.  

گفتنی است موضوع پرداخت دیه کارگر افغانی یکی از موضوعات چالش برانگیز در مجامع اخیر بلوک A3 بوده است و البته مدیر عامل سابق در اظهار نظرهایی کوتاه در واکنش به پرسشهای مطرح شده ساکنین تقریبا مشکل مذکور را تا حدودی حل شده تلقی می نمود اما حالا ضرب الاجل صادره بیانگر آن است که تنها پرداخت دیه می تواند «حل و فصل» را به همراه داشته باشد.   

منتشر شده در يكشنبه 25 آذر 1397       کد خبر : 8580
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح