پیش ثبت نام مدرسه لاکچری در کوی بیمه/ شهریه حدود 15 میلیون!

پیش ثبت نام مدرسه لاکچری در کوی بیمه/ شهریه حدود 15 میلیون!

با نزدیک شدن به امتحانات پایان سال دغدغه ای تازه با عنوان ثبت نام سال جدید تحصیلی و پرداخت شهریه برای یک سری از خانواده ها ایجاد می شود. بررسی میدانی نشان می دهد که در همین محدوده شهرک اکباتان و کوی بیمه هم مدرسه ای وجود دارد که شهریه های قابل توجهی دریافت می کند.

به گزارش سایت خبری اکباتان، پیش ثبت نام مدرسه تقریبا لاکچری در کوی بیمه آغاز شده است و آنطور که از گفته های والدین دانش آموزان برمی آید آنها امسال خود را برای پرداخت شهریه ای در حدود 15 میلیون تومان آماده می کنند. عددی که در سال گذشته حدود 12 میلیون تومان بوده و امسال بنا به گفته پرداخت کنندگان احتمالی با افزایش رو به رو خواهد بود.

البته این مبالغ تمام دریافتی های صورت گرفته توسط کادر مدیریتی این واحد آموزشی محسوب نمی شود چون در طول سال به اسم اردو، المپیاد، نمایشگاه و ... یک سری اعداد و ارقام دیگر نیز دریافت می شود که فقط در یک مورد و بنا به گفته اولیاء دانش آموزان 700 هزار تومان بابت اردوی آموزشی در اطراف شهر تهران وجه دریافت شده است. اردویی که مشابه آن و با رقمهای کم و زیاد به تناوب در طول سال تحصیلی 97- 98 برگزار گردیده است.

در همین رابطه چندی پیش خبرنگار روزنامه ایران در پیگیری‌هایش به این نتیجه رسید که تعدادی از مدارس سرشناس تهران تا حداکثر مبلغ 100 میلیون تومان هم از والدین پول دریافت می‌کنند. به نوشته این خبرنگار در همین شهر مدارسی هستند که با قدرت ونفوذ صاحبانشان هر چقدر که دلشان بخواهد پول می‌گیرند ومدیرانشان هم ترسی از نظارت بر شهریه‌های نجومی ندارند. این مدارس معمولاً بر خاص بودن کیفیت آموزشی خود مانور می‌دهند. بر اساس پرس و جوهای انجام شده از والدینی که فرزندانشان را در این مدارس ثبت ‌نام کرده‌اند هزینه ثابت همان هزینه‌ای است که آموزش و پرورش مصوب کرده است اما خانواده‌ها برای فوق برنامه‌های مختلف هزینه‌های بسیاری پرداخت می‌کنند.

یکی از والدینی که در سال گذشته تقریبا با اجبار فرزندش را در مدرسه مورد اشاره در کوی بیمه ثبت نام کرده است به شرط فاش نشدن نامش در گفت و گو با «4 اکباتان» گفت: «با توجه به فشارهای اقتصادی موجود در سال گذشته تصمیم گرفتم که فرزندم را در این مدرسه ثبت نام نکنم چون می دانستم که در طول سال با فشار مالی مواجه می شوم. برای همین منظور با فرزندم صحبت کردم که تو دیگر بزرگ شده ای و حتما لازم نیست به یک مدرسه خاص بروی و می توانی در مدارس دولتی هم که در شهرک اکباتان وجود دارد و قطعا هزینه های آن بسیار پایین تر از غیر انتفاعی ها است درس بخوانی. اما در پاسخ پسرم گفت که من به محیط این مدرسه عادت کرده ام و برایم سخت است که در یک فضای جدید درس بخوانم. بابا تو رو خدا اگه میتونی منو همین جا ثبت نام کن.» و بدین ترتیب پدر برای دل فرزندش خود را به آب و آتش زده و در نهایت پسر را در همین مدرسه ثبت نام کرده است.

گفتنی است مراحل ثبت نام در مدرسه مورد اشاره تقریبا به راحتی صورت نمی گیرد چون از اوائل اردیبهشت ماه فراخوان پیش ثبت نام اعلام شده است و والدین پس از رزرو اولیه باید منتظر نتیجه آزمونهایی که قرار است برگزار شود بمانند و پس از آن نیز مصاحبه های حضوری تعیین کننده حضور یا عدم حضور دانش آموزان می باشد. البته برای دانش آموزانی که یک بار در این مدرسه ثبت نام کرده اند و معدل سال گذشته و احتمالا عملکرد دانش آموز و همراهی اولیاء در برنامه های جانبی این مدرسه کفایت می کند. 

منتشر شده در شنبه 7 ارديبهشت 1398       کد خبر : 8999
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح