سکوت رسانه های اصلاح طلب در خصوص شهردار اکباتان نشین

سکوت رسانه های اصلاح طلب در خصوص شهردار اکباتان نشین

حدود 3 سال و نیم پیش و پس از اینکه حامد مجتهدی تهرانی به عنوان شهردار ناحیه 6 منطقه 5 تهران انتخاب شد، هجمه های رسانه ای و بخصوص اطلاح طلب ها علیه مدیریت «قالیباف» در شهرداری تهران با ترکیب معروف «شهردار خواننده» آغاز شد. اما این بار و با تکرار تقریبی همان اتفاق، همان رسانه ها روزه ی سکوت در پیش گرفته اند و چندان تمایلی به طرح موضوع ندارند.  

به گزارش سایت خبری اکباتان، از ابتدای بهمن ماه سال گذشته که شهردار جدید ناحیه 6 در ساختمان میدان بسیج شهرک اکباتان مستقر شد و نیروهای بومی با هدف رفع مشکلات سعی در حمایت ایشان داشتند، رگه هایی از «فقدان تجربه کافی» در عملکرد وی مشخص بود اما حالا و پس از گذشت حدود 4 ماه علاوه بر کمبود تجربه موارد دیگری نیز مشخص شده است که جای این پرسش را از مدیریت ارشد شهری یعنی مهندس حناچی شهردار تهران باقی می گذارد که واقعا انتصابها در مجموعه شهرداری بر چه اساسی صورت می گیرد؟

سوابق و تجربه شهردار جدید

بررسی های صورت گرفته در مورد سوابق کاری جناب «رضا علیزمانی» گویای این است که ایشان پیش از حضور در ناحیه 6 منطقه 5 مسوولیت اداره اجتماعی یکی از نواحی منطقه 2 شهر تهران را داشته اند و پس از آن بدون هیچگونه سابقه روشن در مباحث مدیریت شهری همچون «خدمات شهری»، «مدیریت ساماندهی» و حتی «مسوول فضای سبز» به عنوان شهردار جدید ناحیه مورد اشاره منصوب شده است. از طرف دیگر طبق اعلام جناب علیزمانی در یک جلسه دیدار با شهروندان ایشان متولد 1364 شمسی می باشد و طبق تحقیقات به عمل آمده سابقه کاری ایشان در شهرداری تهران در حدود 6 سال است.

با ذکر این موارد واقعا بر چه اساس چه «معیاری» یک فرد تنها با 6 سال سابقه کار و بدون تجربه مشخص در حوزه مدیریت شهری، می تواند مسوولیت شهرداری یک ناحیه را عهده دار شود؟ آنهم در شرایطی که اولا نیروهای باتجربه ی تحصیل کرده در صف ارتقای شغلی قرار دارند و ثانیا مردم نسبت به وجود یک سری مشکلات واقعا ناراحت و دلسرد هستند.

مواردی که مردم را به دلیل برخی بی عدالتی های موجود در سطح ناحیه سخت گله مند کرده است، چون با چشم خویش می بیینند که بین یک مجموعه قوی و پولدار اکباتانی و یک بلوک مسکونی که هر دو یک مشکل را دارند با تفاوت برخورد می شود.

در کنار این مسائل کارگاه پایان ناپذیر مترو، نبود سند مالکیت برای مالکین چندین بلوک در اکباتان و حتی نبود منابع آبی پایدار برای آبیاری فضای سبز ارزشمند بلوکها که بیش از 30 سال با هزینه خود ساکنین نگهداری شده است، تنها بخشی از مشکلاتی است که می توان آنها را فهرست کرد اما چندان اراده ای برای حل آنها وجود ندارد و در عوض مدیر تازه کار در صف رسیدن به عرصه خدمت رسانی هستند!

آیا ناحیه 6 منطقه 5 سکوی پرتاب است؟

این دومین باری است که طی چند سال اخیر افراد جوان آنهم بدون تجربه کاری مورد نیاز مسوولیت شهرداری این ناحیه را بر عهده می گیرند و متأسفانه خبرهایی به گوش می رسید که نفر بعدی در نظر گرفته شده برای قبول این پست نیز فردی بی تجربه تر از نمونه های قبلی می باشد! این خبرها که حالا حتی توسط کارمندان عادی شهرداری منطقه 5 نیز دهان به دهان می چرخد تا جایی پیش رفته است که حتی گمانه زنی می کنند که یک خانم با سفارش هایی خاص برای این «میز» در نظر گرفته شده است.

واقعا ای کاش شهردار محترم منطقه 5 و حتی شهردار محترم شهر تهران پاسخ دهند که ناحیه 6 منطقه 5 حالت سکوی پرتاب یا حتی آزمایشگاه را پیدا کرده است که افراد دوران «کار عملی و آزمایشی» خود را در این محدوده می گذرانند تا بعد از اینجا با رزومه بوجود آمده گفته شود که فلانی در منطقه 5 شهردار ناحیه بوده و بدین ترتیب پله های ترقی را طی نمایند!؟

نقش شورای شهر و کمیته شفافیت

در این میان شاید گفته شود که شورای شهر باید نقش نظارتی خود را نسبت به بروز چنین اتفاقاتی ایفا نماید اما متأسفانه تاکنون موفق به مشاهده واکنشی از طرف شورای شهر «اصلاح طلب» تهران در این زمینه نشده ایم. این بی توجهی در حالی اتفاق می افتد که موارد اولیه از طرق غیر مستقیم همچون ایمیل یا پیامک حتی به اطلاع تعدادی از نمایندگان شورا و رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران نیز رسیده و توقع این وجود داشت که نمایندگان محترم شهر تهران حداقل واکنشی در حد «در دست بررسی است» نشان می دادند. 

عدالت و مبارزه با فساد و بیانیه گام دوم رهبر انقلاب

«وسوسه‌ی مال و مقام و ریاست، حتّی در عَلَوی ‌ترین حکومت تاریخ یعنی حکومت خود حضرت امیر‌‌المؤمنین (علیه‌السّلام) کسانی را لغزاند، پس خطر بُروز این تهدید در جمهوری اسلامی هم که روزی مدیران و مسئولانش مسابقه‌ی زهد انقلابی و ساده‌ زیستی میدادند، هرگز بعید نبوده و نیست؛ و این ایجاب میکند که دستگاهی کارآمد با نگاهی تیزبین و رفتاری قاطع در قوای سه‌گانه حضور دائم داشته باشد و به ‌معنای واقعی با فساد مبارزه کند، بویژه در درون دستگاه‌های حکومتی.»

گفتار بالا بخشی از بیانیه گام دوم رهبر انقلاب است که به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی و ورود به دهه پنجمین جمهوری اسلامی ارائه فرمودند و حالا ما باید بدون هیچگونه غرض ورزی بنشینیم و مقایسه کنیم که نسبت عملکرد ما با این بخش از بیانیه در چه وضعیتی قرار دارد و آیا آینده کشور را آنهم با این تندبادهای ناجوانمردانه دشمن خارجی بر منافع شخصی و گروهی ترجیح می دهیم یا نه؟

منتشر شده در چهارشنبه 18 ارديبهشت 1398       کد خبر : 9025
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح