چرا ویلای دختر نعمت ‌زاده تخریب نشد؟

چرا ویلای دختر نعمت ‌زاده تخریب نشد؟

معاون فنی و شهرسازی شهرداری لواسان با بیان اینکه دو عامل عدم همکاری مالک و تداخل بخش مجاز و غیرمجاز باعث کندی فرآیند تخریب شده است، گفت: تخریب ویلای دختر وزیر سابق از اردیبهشت ماه پیشرفت کرده است.

به گزارش فارس، عزت‌الله چراغی، معاون فنی و شهرسازی شهرداری لواسان درباره روند عملیات تخریب ویلای شبنم نعمت‌زاده، دختر وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: مالک، پروانه ساختمانی برای چهار طبقه ۱۵۰ متری و ۱۲ مترخرپشته از شهرداری اخذ کرده و در هنگام ساخت حدود یک‌هزار و ۱۲ متر تخلف ساختمانی انجام داده است؛ در این خصوص، این پرونده به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع شده و در حکم بدوی دستور تخریب صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه دو عامل عدم همکاری مالک و تداخل بخش مجاز و غیرمجاز باعث کندی فرآیند تخریب شده است، گفت: تخریب ویلای دختر وزیر سابق از اردیبهشت‌ماه امسال پیشرفت کرده است.

بعد از گذشت ۴ ماه هنوز طراحی نقشه استحکام بنا توسط مالک انجام نشده است

معاون فنی و شهرسازی شهرداری لواسان عملیات تخریب را بسیار فنی و پیچیده دانست و گفت: با توجه به قرارگیری ملک مجاز درون ساخت‌وساز غیرمجاز و جداسازی آن‌ها از هم نیاز به طراحی و اجرای فنی و تثبیت ساختمان مجاز توسط سازمان نظام مهندسی است که بتوان عملیات تخریب را بدون آسیب به ساختمان مجاز انجام داد که هنوز ارائه نشده است.

چراغی درباره عقب‌نشینی بخش مجاز ساختمان عنوان کرد: بخش نمای این ساختمان حدود یک متر عقب‌نشینی داشته که برای این موضوع، تمهیدات عمرانی جهت تثبیت ساختمان باید انجام شود تا بتوان عملیات تخریب را ادامه داد.

وی درباره زمان نصب ستون‌های جدید تصریح کرد: این موضوع یک عملیات عمرانی بوده که برای آن مدتی تعیین نشده است؛ حتماً باید طراحی انجام و بعد از آن حجم عملیات مشخص شود که براساس آن می‌توان مدت زمانی را تعیین کرد؛ تاکنون این طراحی توسط مالک انجام نشده است.

مالک همکاری نمی‌کند/ مالک به دلیل جمع‌ نکردن تاسیسات، ۳ بار اخطار گرفته است

معاون فنی و شهرسازی شهرداری لواسان به تخریب طی دو ماه گذشته اشاره و بیان داشت: در پشت بام تمام سنگ‌ها برداشته و به ایزوگام رسیده، ضلع شرقی و غربی که غیرمجاز بوده، سنگ‌ها و کنگره‌های نما کنده و اکنون دیوارها در حال تخریب است؛ همچنین تاسیسات ملک که خلل در روند تخریب ایجاد کرده بود، پس از صدور اخطار به مالک باز شد.

تخریب ویلای دختر وزیر سابق صنعت ۱۲ اسفند ۹۷ با دستور مقام قضایی آغاز شد که پس از مدت کوتاهی بنا به درخواست مالک به خودش واگذار شد و با توجه به اهمال در تخریب این ویلا در ابتدای اردیهشت ۹۸ تخریب مجدد با دستور مقام قضایی توسط پیمانکار شهرداری لواسان ادامه یافت.

منتشر شده در دوشنبه 17 تير 1398       کد خبر : 9175
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح