تلفن‌های همگانی با کارت ‌های جدید برمی ‌گردند

تلفن‌های همگانی با کارت ‌های جدید برمی ‌گردند

تلفن‌های همگانی یکی از نخستین و مهم‌ترین ابزارهای ارتباطی و مخابراتی هستند. در ایران اولین تلفن همگانی در دهه ۴۰ نصب شد و این تلفن‌ها از نوع هندلی بودند که چند سال بعد با توجه به نیاز مشترکین به تلفن‌های سکه‌ای دو ریالی و پنج ریالی تبدیل شدند و به صورت گسترده در سراسر کشور مورد استفاده قرار گرفتند.

به گزارش ایسنا، با پیشرفت تکنولوژی و دانش مخابراتی در سال به گزارش ایسنا، ۱۳۷9 اولین نسل تلفن‌های کارتی با اعتبار ۲۰۰۰ و ۵۰۰۰ تومانی عرضه شد. با توجه به این‌که داشتن یک کارت تلفن به مراتب آسان‌تر از حمل یا تهیه چندین سکه بود، کارت‌های اعتباری مورد استقبال مردم قرار گرفت.

بازگشت تلفن‌های همگانی در حالی انجام می‌شود که در طول چند سال گذشته تعداد کیوسک‌های تلفن عمومی کاهش یافته بود و حتی در برهه‌ای کارت‌های تلفن هم با کمبود مواجه شده بودند و البته مواردی مانند احتمال استفاده از کیوسک‌های تلفن عمومی برای وای‌فای عمومی هم به گوش رسید. اما به نظر می‌رسد علی‌رغم توسعه موبایل در کشور، هنوز به تلفن‌های عمومی نیاز است که به همین دلیل استفاده از این ابزارهای ارتباطی با کارت‌های جدید به چرخه برگشته است.

با توجه به ضرورت وجود تلفن همگانی در مکان‌هایی عمومی مانند ندامتگاه‌ها، زندان‌ها، اماکن نظامی، پادگان‌ها، بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها، اماکن قضائی و دولتی و همچنین وجود محدودیت در تأمین کارت‌های تلفن همگانی، پروژه کارت شارژ با ساختاری جدید جهت استفاده از تلفن‌های همگانی به دست نیروهای متخصص داخلی اماکن‌پذیر شده است.

بنا بر این اعلام، افراد می‌توانند برای دریافت کارت تلفن همگانی به یکی از مراکز خدمات ارتباطی و مخابراتی مراجعه و پس از ثبت‌نام نسبت به خرید کارت اقدام کنند. هم‌چنین در صورت پایان اعتبار اولیه کافی است به یکی از مراکز فروش مراجعه کرده و کارت اعتباری با مبالغ دلخواه خود را خریداری کنند. باید پس از خرید کارت به یکی از باجه‌های تلفن همگانی مراجعه و کارت تلفن را وارد دستگاه کنند و رمز شارژ ۱۴ رقمی خریداری‌شده را ثبت کنند. بدین‌ترتیب می‌توان کارت تلفن خود را به تعداد نامحدود از طریق تلفن‌های همگانی شارژ کرد.

از قابلیت‌های جدید این طرح اختصاصی کردن کارت تلفن همگانی است. صاحب کارت می‌تواند با گذاشتن یک رمز چهار رقمی دلخواه برای کارت تلفن احتمال سوءاستفاده‌های احتمالی را از دیگران بگیرد.

منتشر شده در سه شنبه 18 تير 1398       کد خبر : 9184
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح