سودآوری 14 هزار تنی شهرداری منطقه 5 از بازیافت شیشه

سودآوری 14 هزار تنی شهرداری منطقه 5 از بازیافت شیشه 

تا چندی پیش کمپوست (تهیه کود از پسماند تر) خریداری شده توسط شهرداری منطقه 5 تهران به دلیل دارا بودن ذرات شیشه قابلیت استفاده در فضاي سبز و پارك هاي جنگلي را پیدا نمی کرد اما حالا با ابتکار جدید صورت گرفته وضعیت تاحدودی متفاوت شده است.

به گزارش سایت خبری اکباتان، طبق اطلاعات بدست آمده اداره مدیریت پسماند شهرداری منطقه 5 دست به یک فرآیند ابتکاری جالب زده است که هم هزینه های شهرداری را کاهش داده و هم خروجی کار سودآوری قابل توجهی را به همراه داشته است.

در همین زمینه اداره پسماند منطقه 5 طرح گسترده جمع آوری شیشه های ضایعاتی را کلید زده و در موازات آن باب مذاکره با شرکتهای «سانتک» و «شیشه مینا» به انجام رسیده است تا از این پس هر ماه چند هزار تن شیشه به چرخه بازیافت و گردش «صنعتی» کشور بازگردانده شود. این رقم تنها در 2 ماه نخست عددی بالغ بر 14 هزار تن شیشه بوده است که با یک حساب خیلی ساده مشخص خواهد شد که چه خلاقیت سودآوری در زمینه استفاده از ضایعات مزاحم صورت گرفته است. 

البته این تمام ابعاد طرح مذکور نیست چون با پیگیری های مدیریت پسماند و پشتیبانی معاونت خدمات شهری شهرداری منطقه 5 جمع اوري شيشه هاي ضايعاتي در ساختمان هاي در حال تخريب و نوسازي هم در دستور كار قرار گرفته و از این پس بند قانوني مديريت پسماند و بالاخص شیشه ها در صدور پروانه های ساختمانی لحاظ می گردد و تمام دفاتر خدمات الكترونيك ملزم به رعايت بند درج شده هستند.

در این خصوص و با هدف فرهنگسازی هر چه بیشتر شهرداری منطقه 5 چندی پیش اولین نشست «هم اندیشی طرح جامع جمع آوری شیشه های ضایعاتی را برای ساختمان های در حال تخریب و نوسازی» برگزار نمود. 

اما آنطور که طبق شنیده ها مشخص شده است این طرح در همین مرحله قرار نیست متوقف بماند و احتمال مذاکره با مدیران صنف «شیشه برها» نیز مطرح شده تا شهرداری منطقه 5 یک گام مهم دیگر در بحث مدیریت پسماند برداشته باشد.

منتشر شده در پنجشنبه 27 تير 1398       کد خبر : 9202
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح