منتخب شورایاری اکباتان بدون سوء پیشینه ثبت نام کرده؟

منتخب شورایاری اکباتان بدون سوء پیشینه ثبت نام کرده؟

از روز شنبه هفته جاری خبر جدیدی پیرامون انتخابات شورایاری شهرک اکباتان دهان به دهان می چرخد و آن ثبت نام اولیه یکی از منتخبین فعلی و ورود به عرصه انتخابات آنهم بدون تکمیل یک سری مدارک خاص از جمله گواهی «سوء پیشینه» می باشد.

به گزارش سایت خبری اکباتان، از ستاد نظارت انتخابات شورایاری ها در منطقه 5 شهر تهران اصلا خبرهای جالبی در مورد اکباتان به گوش نمی رسد چون طبق آنچه که البته از کانال های غیر رسمی بدست آمده دامنه تخلفات صورت گرفته متأسفانه بقدری زیاد است که خود همان بالانشین ها هم مانده اند که چه باید کرد!

در تازه ترین رخداد مطرح شده در فرآیند انتخابات اکباتان مشخص شده است که یکی از کاندیداها که البته در حال حاضر به عنوان منتخب «13 نفره» (اعضای اصلی و علی البدل) در لیست اولیه شورایاری اکباتان نامش به چشم می خورد، در مرحله ثبت نام، گواهی سوء پیشینه ارائه نداده و بدون طی این مرحله کار ثبت نام و تشکیل پرونده وی صورت گرفته است. به عبارتی پرونده منتخب فعلی در مرحله ثبت نام مدارک کافی برای حضور در انتخابات نداشته و اساسا نباید مجوز حضور این شخص صادر می شده است.  

یک فرد مطلع در این خصوص و در پاسخ به اینکه چگونه وقتی ثبت نام در سایت انجام می گیرد یک فرد بدون بارگذاری کامل مدارک می تواند کد اولیه انتخاباتی دریافت کند، گفت: «متأسفانه توضیح چندانی نمی توانیم بدهیم اما «سفارش هایی» از طرف عده ای در این زمینه صورت گرفته است!»

در این رابطه آنطور که اطلاعات بدست آمده نشان می دهد گزارش تخلف از طرف ستاد نظارت منطقه 5 به مراجع بالاتر ارسال شده است اما نکته مهم اینجا است که چه کسانی و چه با چه انگیزه ای سفارش هایی اینچنینی را به دست اندرکاران سایت مذکور حواله کرده اند؟  

پرونده محکومیت وجود خارجی داشته؟

اما پس از این موضوع بررسی هایی با هدف روشن شدن بیشتر ابعاد ماجرا صورت گرفت و نتایجی بدست آمده است که تعجب بیشتری به همراه داشت از جمله اینکه طبق ادعای یک گروه مذهبی در اکباتان همین فرد حدود 3 سال پیش در پرونده ای که به دلیل «توهین» به تنی چند از اعضای این گروه در یک جلسه رسمی تشکیل شده بود به پرداخت دویست هزار تومان جزای نقدی محکوم و حکم صادره نیز اجرا گردیده است.

با این تفاسیر حالا دقیقا مشخص نیست که آیا حکم این پرونده می توانسته در مسیر دریافت گواهی سوء پیشینه مورد اشاره خللی ایجاد کند و یا عدم دریافت و ارائه گواهی علت دیگری داشته است!؟   

منتشر شده در دوشنبه 14 مرداد 1398       کد خبر : 9235
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح