تلاش بلوک B1 در ساماندهی غذا دادن به گربه ها

تلاش بلوک B1 در ساماندهی غذا دادن به گربه ها

بلوک B1 در فاز یک شهرک اکباتان موفق شده است طرح فرهنگسازی در مورد غذا دهی به گربه ها را تا حدود مطلوبی به اجرا برساند.

به گزارش سایت خبری اکباتان، بیش از 1 ماه از اجرای برنامه نگهداری و غذا دهی به حیوانات خانگی در بلوک B1 می گذرد و در این مدت فعلا نتایج قابل توجهی از کاهش گله و شکایت ساکنین از حضور حیوانات به دلایلی همچون ترس، سر و صدا، وجود فضولات و ... بدست آمده است.

در این رابطه هیئت مدیره این بلوک به پیشنهاد یکی از اعضا (خانم ناطق) مکان هایی را برای غذا دهی به گربه ها در نظر گرفتند و پس از آن جلسه توجیهی و راهنمایی برای نگهبانان و پرسنل بلوک برگزار گردید و در نهایت عکس ها و اطلاعیه های آموزشی نیز در محوطه ورودی ها نصب شد تا ساکنین در زمینه اجرای این طرح اطلاع کافی داشته باشند.  

در کنار بحث غذا دهی به گربه ها یک کار مهم دیگر نیز از طرف هیئت مدیره این بلوک به انجام رسید و آن تهیه دستکش و  کیسه برای مالکین سگها بود که به این ترتیب از ریخته شدن فضولات این حیوان در محوطه عمومی بلوک که معمولا با شکایت برخی از ساکنین همراه می شود، جلوگیری به عمل آید.

نگهداری و توجه به حیوانات یکی از موضوعات پرمناقشه در بلوکهای شهرک اکباتان محسوب می شود. در این رابطه برخی بلوکها مانند بلوک 8 در فاز دو نگهداری سگ را در محوطه آپارتمانها ممنوع کرده اند (اینجا را بخوانید) (حتی کار به جایی رسیده است که به مشاورین املاک محدوده نیز اطلاع داده اند مستأجرهایی که سگ نگهداری می کند را به این بلوک معرفی نکنند) و حالا هم بلوک B1 در تازه ترین تجربه موجود در این زمینه طرح ساماندهی این حیوانات را آغاز کرده است.

گفتنی است هیئت مدیره بلوکهای اکباتان معمولا در رابطه با بحث نگهداری حیوانات دچار نوعی سردرگمی هستند چون اگر ممنوعیت را اعمال کنند با مخالفت شدید عده ای قابل توجه مواجه می شوند و از طرفی همیشه مورد انتقاد جدی گروه مقابل یعنی مخالفین حضور حیوانات در آپارتمانها قرار دارند.

منتشر شده در دوشنبه 14 مرداد 1398       کد خبر : 9237
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح