آیا کمیته ملی المپیک از دختران کشتی‌ گیر حمایت می‌کند؟

آیا کمیته ملی المپیک از دختران کشتی‌ گیر حمایت می‌کند؟

اعزام تیم ملی کشتی بانوان ایران به بازی‌های جهانی هنرهای رزمی با اما و اگر روبه رو شده و با وجود زمان کم تا آغاز این رقابت‌ها، هنوز کمیته ملی المپیک اقدامی برای اعزام ملی‌پوشان انجام نداده است.

به گزارش ایسنا، بازی‌های جهانی هنرهای رزمی ۲۰۱۹ شهریورماه در کره جنوبی برگزار می‌شود و قرار بوده تیم ملی کشتی آلیش بانوان ایران نیز به عنوان یکی از رشته‌های اعزامی ایران در این رقابت‌ها باشد بر همین اساس ملی‌پوشان کشتی بانوان از تیرماه اردوهای آماده سازی خود را به صورت مداوم و شبانه روزی آغاز کردند و هم اینک نیز برای حضور در این رویداد در اردو به سر می برند اما برخی صحبت‌ها مبنی بر احتمال لغو حضورشان در بازی‌های جهانی هنرهای رزمی باعث نگرانی بانوان کشتی گیران شده است.

طبق گفته ستاره اسماعیلی سرمربی تیم ملی کشتی آلیش بانوان هزینه اعزام به این مسابقات باید توسط کمیته ملی المپیک پرداخت شود و قرار بود سه ملی‌پوش در اوزان ۵۵، ۶۰ و ۶۰+ کیلو گرم به این بازی‌ها اعزام شوند.

اما گویا کمیته المپیک قصد اعزام ملی‌پوشان کشتی را ندارد چرا که تاکنون هیچ اقدام مشخصی برای اعزام این تیم انجام نداده است. تیم کوراش به عنوان یکی دیگر از رشته‌ها هشتم شهریور ماه اعزام می‌شود اما بانوان کشتی‌گیر چشم انتظار تصمیم کمیته ملی المپیک هستند.

با این وجود مریم منظمی، نایب رئیس بانوان فدراسیون کشتی در این مورد به ایسنا گفت:«اعزام تیم لغو نشده است، بولتن اصلی مسابقات را داریم اما دعوتنامه از کره جنوبی دریافت نکردیم و تاکنون خبری مبنی بر لغو اعزام تیم ملی نشنیدم.»

با توجه به پتانسیل بالای کشتی بانوان ایران، انتظار بر این است که کمیته ملی المپیک از بانوان کشتی گیر حمایت کرده و با فراهم ساختن زمینه‌های اعزام  به پیشرفت آنها کمک کند. علاوه بر این، اعزام سه کشتی‌گیر هزینه چندانی برای کمیته ندارد و باید دید که چه تصمیمی در این مورد اتخاذ می‌کند.  

منتشر شده در يكشنبه 20 مرداد 1398       کد خبر : 9250
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح