طومار نویسی فارسی ‌زبانان برای شرکت اپل

طومار نویسی فارسی ‌زبانان برای شرکت اپل

جمعی از حامیان حقوق افراد دارای معلولیت با تهیه طوماری از شرکت تکنولوژی اپل خواستند که جهت استفاده فارسی‌زبانان کم‌بینا و نابینا از محصولات این شرکت، زبان فارسی را به مجموعه زبان‌های صفحه‌خوان این محصولات اضافه کند.

به گزارش برترین ها به نقل از رسانه های فارسی زبان خارجی، این طومار که تاکنون به بیش از هزار و ۴۰۰ امضا رسیده است، می‌گوید: «در حالی ‌که هزاران نفر از کاربران محصولات اپل، افراد فارسی زبان نابینا یا کم‌بینا هستند، متاسفانه این افراد امکان استفادۀ کامل و بهینه از محصولات این شرکت را ندارند... زیرا امکان فعال کردن وویس اُور فارسی وجود ندارد و دستگاه نمی‌تواند با زبان فارسی، با کاربرانِ نابینا و کم‌بینا ارتباط صوتی برقرار کند».

این متن می‌افزاید، اگرچه «توسعه‌دهنده موتور صوتی مورد استفاده در محصولات اپل، از زبان فارسی نیز همانند سایر زبا‌ن‌ها پشتیبانی می‌کند، اما با وجود جمعیت ۱۱۰ میلیونی فارسی زبان‌ها، اپل هنوز برای گنجاندن صدای زبان فارسی در محصولات خود اقدامی را در دستور کار قرار نداده است».

نویسندگان این متن در نهایت با «تبعیض‌آمیز» خواندن چنین مسئله‌ای خواستار توجه شرکت اپل به حقوق فارسی‌زبان دارای معلولیت بینایی شده‌‌اند.

منتشر شده در يكشنبه 20 مرداد 1398       کد خبر : 9253
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح