فصل پاییز و لزوم احیای گشت های ویژه کلانتری آزادی در اکباتان و بیمه

فصل پاییز و لزوم احیای گشت های ویژه کلانتری آزادی در اکباتان و بیمه

شهرک اکباتان با دارا بودن جمعیت چند ده هزار نفری ساکن آنهم در یک محدوده تقریبی 6 کیلومتر مربعی، شاید در ظاهر خیلی آرام و بدون چالش به نظر برسد اما در عمل اینگونه نیست.

به گزارش سایت خبری اکباتان، چند سال پیش کلانتری 135 آزادی گشت های ویژه ای را در جغرافیای تحت کنترل خود یعنی اکباتان، بیمه و ... به اجرا می رساند و بر اساس آن هفته ای یک یا حداکثر دو نوبت و به صورت تصادفی نقاطی انتخاب و مأموران کلانتری به همراه روسای خود در آنجا حضور پیدا کرده و اشخاص و اتفاقات موجود را مورد بررسی بیشتر قرار می دادند. در آن زمان این برنامه با عنوان «گشت ویژه کلانتری 135» مورد خطاب قرار می گرفت و الحق و الانصاف نتایج قابل تحسینی همچون اطلاع یک مادر از مصرف مواد مخدر توسط نوجوانش آنهم به تشویق «دایی یعنی برادر مادر» به همراه داشت.  

این کار تا جایی پیش رفته بود که حتی محوطه داخلی بلوکها هم در معرض رصد مداوم مأمورین انتظامی قرار گرفته و عملا خروجی های به دست آمده گویای حرکت در مسیر صحیح بود. در این خصوص و به طور مثال می توان به محوطه قابل توجه فضای سبز در بلوک C2 با عنوان «هفت تپه» اشاره کرد که بعضا در همان زمان شکایت هایی از حضور افراد ناباب در آن به گوش می رسید اما در همان مقطع و پس از مدتی این موارد به نحو محسوسی کاهش یافت.  

الاایحال چند سالی است که برنامه گشت های ویژه در اکباتان و بیمه به دلایلی نامعلوم متوقف شده است و مشخص نیست چرا طرحی که در عمل کارآیی بسیار مثبتی از خود به نمایش گذاشته، نباید در دستور کار قرار گیرد. در این رابطه نباید فراموش کرد که با شروع فصل پاییز، بلندتر شدن شبها و از طرفی بازگشایی مدارس خانواده ها کمتر اوقات خود را در خارج از خانه سپری خواهند کرد و خلوتی ایجاد شده می تواند بستری برای برخی صحنه ها و اتفاقات تلخ باشد.

در این مجال باید توجه داشت که نزدیکی به ترمینال آزادی و تمایل بالای مصرف مخدر «گل» در میان برخی جوانان اکباتانی مولفه هایی است که قطعا نمی توان به سادگی از کنار آنها گذر کرد. حال آنکه مجموع محدوده ی اکباتان، بیمه و معابر اطراف آنقدر وسیع نیست که کنترل کاملتر شرایط ویژه ای را طلب نماید.

در خاتمه ذکر این نکته ضروری است که بی شک و بی شک مأمورین انتظامی یکی از زحمت کش ترین اقشار جامعه ما محسوب می شوند که به دفعات تلاشهای بی توقع، شبانه روزی و حتی خطر آفرین آنها برای همگان محرز شده است اما با اندکی برنامه ریزی بیشتر توسط افراد مسوول می توان از تلاش زحمتکشان این عرصه بازدهی مطلوب تری بدست آورد. 

منتشر شده در يكشنبه 24 شهريور 1398       کد خبر : 9344
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح