تصویر گیاه سمی و اعتیاد آور در شهرک اکباتان

تصویر گیاه سمی و اعتیاد آور در شهرک اکباتان

عکس ارسالی یک از ساکنین مطلع نشان می دهد که در شهرک اکباتان گیاه سمی «تاتوره» مورد استفاده قرار گرفته است.  

به گزارش سایت خبری اکباتان، تاتوره یک گیاه خودرو از خانواده سیب زمینی است که با نام‌های مختلفی مثل طلانور، تاتوله، داتوره و بَقَم شناخته می‌شود. ساقه‌های این گیاه شاخه زنی فراوان دارد و برگ‌های بیضی شکل آن، دندانه دار و بدبو هستند. این گیاه، سمی است و به صورت فرآوری شده در صنایع دارویی استفاده می‌شود. گیاه تاتوره، سالانه باعث مرگ و میر عده زیادی می‌شود. این گیاه به قدری خطرناک است که حتی یکبار مصرف آن در مقادیر بالا می تواند باعث مرگ شود. با این حال برخی از آن به عنوان یک داروی مخدر استفاده می‌کنند، مصرف تاتوره منجر به توهم و لذت نیز می‌شود.

برای مصرف تاتوره، برگ‌های آن را خشک کرده و به صورت تدخینی شبیه به سیگار مصرف می کنند. هدف از مصرف رسیدن به تغییرات حالات ذهنی به خصوص توهم و هذیان است. البته به صورت فرآوری شده توسط پزشکان و متخصصان دارو ساز قابل مصرف است و هرگونه مصرف آزاد و سرخود، خطر مرگ و مسمومیت را دارد.

در این خصوص باید به این نکته دقت کرد که این ماده می تواند تاثیراتی مشابه با مواد اعتیاد آور نظیر مواد مخدر داشته باشد و وابستگی های جسمانی و روانی زیادی را ایجاد می کند.

این گیاه به صورت پرورشی و به منظور استفاده در صنایع داروسازی مورد استفاده قرار می گیرد که در برخی موارد به دلیل بی اطلاع از عوارض جانبی آن و به دلیل زیبایی ظاهری در برخی پارکها و باغها نیز مشاهد می شود.

عکس ارسالی از یکی از محوطه های فضای سبز واقع در فاز 2 اکباتان تهیه شده است و در این رابطه قطعا آگاهی بیشتر مدیران بلوکها می تواند نسبت به جلوگیری از خطرات جانی بالاخص برای کودکان مفید و کارگشا باشد.

 

----------------------

خبرنگار: محمد صادقی اصل

منتشر شده در شنبه 6 مهر 1398       کد خبر : 9387
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح