بیل گیتس چگونه با مایکروسافت رشد کرد؟

بیل گیتس چگونه با مایکروسافت رشد کرد؟

به طور خلاصه می‌توان گفت که این بیل گیس نبود که باعث ترقی اولیه مایکروسافت شد، چرا که ایده اصلی تولید یک زبان برنامه نویسی جدید ایده پل آلن بود.

در واقع آنچه باعث شد مایکروسافت اکنون یک افسانه باشد، از الهام گرفتن از ایده پل آلن به وجود آمد.

در سال 1975 بیل گیتس دانشجوی کارشناسی دانشگاه هاروارد بود و پل آلن به عنوان یک برنامه نویس برای شرکت هانی‌ول(Honeywell) کار می‌کرد. آلن در آن زمان یک جوان 22 ساله بود.

وی مقاله‌های مرتبط با هدف خود را خواند و به ایده خود فکر کرد و با یک کپی از نسخه الکترونیک محبوب خود تصمیم گرفت به ملاقات دوست مدرسه خود بیل گیتس برود.

این دو نفر از روزهای آغازین مدرسه در پیش دانشگاهی(preparatory school) "لیک‌ساید"(Lakeside) که یک مدرسه خصوصی در سیاتل بود با هم دوست بودند و از اشتیاق یکدیگر برای علوم رایانه و برنامه نویسی باخبر بودند. در واقع آنها هر دو برنامه نویسان برجسته‌ای بودند و در سال 1971 استخدام شدند تا یک برنامه حقوق و دستمزد برای یک شرکت بنویسند.

آلن ایده خود را برای گیتس توضیح داد. ایده او تطبیق کد BASIC برای رایانه Altair 8800 بود.

گیتس تحت تأثیر قرار گرفت و ایده آلن را دوست داشت و با تشویق آلن ترغیب شد که هاروارد را ترک کند تا ایده تجاری خود را دنبال کنند.

در آن زمان میکرورایانه‌ها مانند Altair 8800 کد منبع تهیه شده توسط مولف دستگاه را اجرا می‌کردند، اما فاقد مترجم و مفسر بودند. پل آلن استفاده از BASIC را برای توسعه چنین مترجمی پیشنهاد کرد.

ایده آنها منجر به پیدایش یک مترجم مبتنی بر BASIC برای ماشین‌هایی مانند 8800 و برنامه نویسان حرفه‌ای در سراسر جهان شد. این کار همچنین باعث شد هزینه میکرورایانه‌ها به طرز چشمگیری کاهش یابد و توسعه نرم افزار برای بسیاری از افراد یک تجارت مناسب باشد.

آنها با تکمیل نمونه اولیه خود، دو نفری برای ارائه و نمایش کار خود به شکل حضوری به شرکت «MITS» رفتند. «اد رابرتز» بنیانگذار «MITS» با این جلسه موافقت کرد آنچه را که دید، دوست داشت و توافق کرد که دستگاه جدیدی را با نرم افزار آلن و گیتس به نام Altair BASIC تولید کنند.

در فوریه سال 1975 آلن و گیتس کد خود را به مبلغ 3000 دلار به MITS (چیزی بیش از 14 هزار دلار امروز، به علاوه درصدی از پرداخت حق امتیاز (به ارزش امروزی حدود 840 هزار دلار) فروختند.

در همان سال شرکت «Micro-Soft» به طور رسمی ثبت شد و تا سال 1976 به طور رسمی در نیومکزیکو تاسیس شد.

منتشر شده در شنبه 11 آبان 1398       کد خبر : 9478
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح