زوایای پنهان پرونده صارم - شهرداری/ فیش 160 میلیونی عوارض یا...؟

زوایای پنهان پرونده صارم - شهرداری/ فیش 160 میلیونی عوارض یا...؟

پیدا کردن دلایل واقعی رویارویی جدی شهرداری منطقه 5 و بیمارستان صارم واقع در شهرک اکباتان خیلی کار راحتی نیست اما موارد مستندی که اخیرا در اختیار شهر 5 قرار گرفته است که نشان می دهد سلسله اقداماتی در وخیم شدن اوضاع و تقابل علنی صورت گرفته (همانند اتفاقی که 7 آذر امسال رخ داد) نقش داشته است.

به گزارش «4 اکباتان»، در شرایطی که حدود 10 روز پیش شهرداری منطقه 5 اقدام به مسدود کردن مسیر پارکینگ بیمارستان صارم با استفاده از بلوکهای سیمانی بزرگ نمود و در مقابل پرسنل بیمارستان هم در کمال خونسردی موانع را جا به جا کردند، حالا شواهدی مشخص دال بر صدور یک فیش 160 میلیون تومانی از طرف مدیران شهرداری منطقه 5 برای مجموعه درمانی مذکور حکایت دارد که البته صدور این برگه و واکنشهای پس از آن به هیچوجه مورد قبول مدیریت بیمارستان نبوده است.  

ماجرا از این قرار است که حدود یک سال پیش فیشی با عنوان «عوارض تفکیک» با مبلغی در حدود 160 میلیون تومان برای بیمارستان صادر می شود و همانطور که از اسمش پیداست عوارض مرتبط با تفکیک زمین بیمارستان از پلاک اصلی را شامل می شده. از همان ابتدا صدور این فیش و مبلغ مندرج در آن با اعتراض جدی صارمی ها مواجه می گردد و استدلال آنها برای این مخالفت این است که در برگه ی «پایان کار» بیمارستان که در سال 1385 صادر شده است عدم بدهی این مجموعه به شهرداری و مدیریت شهری مورد لحاظ قرار گرفته و از طرف دیگر تفکیک قطعه زمین شمال اکباتان در قبل از انقلاب اسلامی از پلاک اصلی صورت گرفته و همان زمان به صورت خودکار عوارض آن نیز در همان زمان پرداخت شده است.

از نظر دست اندرکاران بیمارستان اینکه شهرداری منطقه 5 حدود چهار دهه بعد از پیروزی انقلاب به دنبال عوارض تفکیکی زمین آنهم در شرایطی که در اواسط دهه هشتاد شمسی برگه پایان کار صادر شده است غیر قابل قبول به نظر می رسد.

البته موارد بالا تمام زیر و بم این ماجرا را تشکیل نمی دهد چون یوسف شریف زاده سخنگوی بیمارستان در پاسخ به نتیجه پیگری ها برای رفع مورد فیش 160 میلیونی به صراحت می گوید:« بعد از حدود 2 ماه پیگری فیش مذکور از پرونده حذف شد البته در ابتدا به ما می گفتند 160 میلیون که برای بیمارستان پولی نیست، فکر کنید ... می کنید به شهرداری!».

اینکه چرا فیش مذکور در ابتدا صادر و در نهایت بدون پرداخت حذف می شود را قطعا بهتر است مدیران شهرداری منطقه 5 توضیح دهند و تا لحظه تنظیم این مطلب هیچیک از افراد دارای صلاحیت در شهرداری منطقه 5 توضیحاتی پیرامون آن بیان نکرده اند و به نظر می رسد خیلی تمایلی به رسانه ای شدن مسائل مرتبط به این موضوع ندارند.

طی روزهای آتی برخی دیگر از ابعاد پنهان تقابل این دو مجموعه منتشر خواهد شد.    

منتشر شده در دوشنبه 18 آذر 1398       کد خبر : 9538
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح