مشق تندرستی، متفاوت ‌ترین مستند تاریخ سینمای ایران

مشق تندرستی، متفاوت ‌ترین مستند تاریخ سینمای ایران

مشق تندرستی روایت پیچیده بدن انسان است. در هر لحظه هزاران واکنش در بدن رخ می‌دهد و اگر تنها یکی از آنها دچار اختلال شود ما بیمار می شویم.

به گزارش «4 اکباتان»، کل زندگی یک رقابت بزرگ است. رقابتی که در هر ثانیه برای بقا و زنده مانده در بدن ما رخ می‌دهد. سالم ماندن ما نتیجه‌ی پیروزی در آنهاست. مشق تندرستی به ما می‌گوید چگونه برنده ی این رقابت‌ها باشیم.

تصور کنید از کل جمعیت تهران در یک مسابقه دوئل‌گونه یک نفر انتخاب شود. به نظر شما قهرمان این مسابقه چه توانایی و قدرتی دارد که توانسته میلیون‌ها رقیب را از پیش رو بردارد؟

من، شما و هر کدام از انسان‌هایی که اطرافتان می‌بینید قبل از تولد در چنین مسابقه‌ای پیروز و قهرمان میدان شده‌ایم. شانس به دنیا آمدن هر کدام از ما یک در چند میلیون است ولی ما پیروز شده و بر همه‌ی رقیبان غلبه کرده‌ایم.

این یکی از رازهایی است که در متفاوت ‌ترین مستند تاریخ سینمای ایران بازگو می‌شود. پروژه‌ی بزرگ مستند مشق تندرستی با ساختاری کاملا متفاوت در حال تولید است و در آینده‌ای نزدیک به بازار عرضه خواهد شد. هیمن شریف‌زاده تهیه‌ کننده و کارگردان این پروژه می‌گوید: «مشق تندرستی روایت عجیب ما انسان‌ هاست. بدن ما یک کیهان است و تمام اتفاقات دنیای پیرامونمان در مقیاس کوچک‌تر در بدن هر انسانی در حال انجام است. وقتی ما به یک بیماری مبتلا می‌شویم آخرین نقطه‌ی داستان در بدن به وقوع پیوسته است در صورتی که ممکن است اولین قدم ایجاد این بیماری سال‌ها قبل برداشته شده باشد. در هر قسمت از این مستند یک بیماری یا اختلال در بدن از صفر تا صد بررسی می‌شود و بیننده با اسراری از بدنش آگاه می‌شود که شاید هیچ گاه فکرش را نمی‌کرد.»

محمد شهبازی مدیر تولید و شهرام ابراهیمی نویسنده و شرکت ندای هفت شهاب آسمان مجری این طرح هستند. مشق تندرستی از فروردین سال 1399 در سراسر کشور توزیع خواهد شد.

منتشر شده در چهارشنبه 23 بهمن 1398       کد خبر : 9706
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح