دوربین های مداربسته بلوکهای اکباتان، نمایشی یا کارآمد؟

دوربین های مداربسته بلوکهای اکباتان، نمایشی یا کارآمد؟

پس از ماجرای چاقو کشی گروهی در فاز یک شهرک اکباتان که طی آن کارگران یک رستوران در سوپر یک به شدت زخمی شدند حالا خبر رسیده است که متأسفانه دوربین های مدار بسته ای که در مسیر حرکت خودروی افراد ضارب قرار داشته اند خیلی کمکی به روشن شدن ابعاد ماجرا نکرده اند.

به گزارش «4 اکباتان»، چند سالی می شود که بحث استفاده از دوربین مداربسته در کباتان به یک ضرورت تبدیل و بر همین اساس شماری زیادی از بلوکها نسبت به تجهیز محوطه های خود اقدامات قابل توجهی را صورت داده اند اما حالا پرسش اساسی این است که به مرور زمان و با در نظر گرفتن کیفیت اولیه ادوات خریداری شده، تا چند سال این دوربین ها می توانند در حد مطلوب پاسخگوی نیازهای موجود باشند؟  

پاسخ این پرسش را می توان بر اساس نظر فنی کارشناسان اعلام کرد. یکی از کارشناسان حوزه تجهیزات تصویر برداری در گفت و گو با «4 اکباتان» گفت: «باید توجه داشت که دوربین مداربسته چیزی نیست که برای همیشه بدون مشکل کار کند. ما حتی در سطح شهر هم برخی مواقع با خرابی دوربین های مدار بسته مواجه هستیم. پس اگر بهره برداری مناسب مورد نظر می باشد اولا باید سرویس و آزمایش سالیانه آنها در دستور کار قرار داشته باشد و ثانیا به مرور زمان و گذشت چند سال کیفیت تصاویر با افت مواجه می شود و عملا دیگر مانند روز اول نیست. دوربین مدار بسته هم استهلاک خاص خود را دارد.»

این کارشناس در ادامه صحبت های خود افزود: «اگر دقت کنید متوجه می شوید هر ساله نمایشگاههای فروش تجهیزات ثبت و ضبط تصاویر به صورت مدار بسته برگزار و در هر دوره ای یک سری فن آوری های جدید به بازار عرضه می شود تا جاییکه در حال حاضر چند سالی است دوربین های هوشمند دیگر تنها تصویر نمی گیرند بلکه حتی توانایی پیگیری دقیق و بزرگنمایی حرکات کاراکترهای متحرک را دارا می باشند. این موارد بیانگر این است که شما تصاویر کلی در اختیار دارید اما نمی شود از دوربینی که 5 سال پیش خریداری شده توقع خدمات خاصی را داشت.»  

صحبت های این کارشناس و البته خروجی تصاویر دوربین های مدار بسته برخی بلوکها که پس از بروز اتفاقات دریافت می شود اهمیت توجه بیشتر به این موارد گوشزد می کند. همانطور که از صحبت های مطرح شده مشخص است تصاویر کلی توسط دوربین ها ثبت و ضبط می شود اما آنجا که نیاز به بزرگنمایی یا به اصطلاح «زوم تصاویر» است، کار به مشکل جدی می خورد.

منتشر شده در چهارشنبه 30 بهمن 1398       کد خبر : 9720
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح