پای «مزایده» به پارکینگ های بلوک A5 باز شد، مبارک پولدارها!

پای «مزایده» به پارکینگ های بلوک A5 باز شد، مبارک پولدارها!

مدیریت در برخی بلوکهای شهرک اکباتان خیلی تابع قوانین، رسوم و یا حتی عرف تعریف شده نمی باشد و همیشه می توان منتظر یک اتفاق غیر منتظره بود!

به گزارش «4 اکباتان»، در شرایطی که بلوکها معمولا برای بکارگیری حداکثر عدالت در بحث واگذاری پارکینگ های سرپوشیده از شیوه قرعه کشی آنهم با شرایط خاص استفاده می کنند، بلوک A5 به یکباره شیوه «مزایده» را مدنظر قرار داده و این یعنی اینکه هر کسی بیشتر بتواند پرداخت کند صاحب پارکینگ است.

از دیگر نکات مهم این مزایده این است که حتی قیمت پایه نیز برای آن تعیین و رقم 30 میلیون ریال به عنوان رقم «پایه سالیانه» در نظر گرفته شده و بر همین اساس مابقی پیشنهادها باید از این عدد بالاتر باشد و طبیعتا هر چه قیمت «چرب تر» ارائه شود میل و اشتیاق برای واگذاری بیشتر خواهد بود. 

جدای از اینکه شیوه مدنظر چقدر در عرف اداره بلوک مرسوم و قابل استفاده می باشد؟ باید بحث بازار سیاه و جلوگیری از بروز آن نیز مورد توجه هیئت مدیره محترم بلوک قرار گیرد. وقتی یک کالایی تنها بر اساس توان مالی و میزان پرداختی افراد متقاضی در جامعه توزیع می شود آنوقت افراد دارای تمکن مالی می توانند تعیین کننده خیلی از مسائل باشند و در این میان باز شدن راه افراد جویای رانت برای «دلالی کردن» با توجه به اینکه ماهیت مزایده تنها اجاره مکان است و هیچ فرآیند تولیدی یا خدماتی در آن وجود ندارد، خیلی از دور ذهن نیست.

طی روزهای آینده بیشتر به این موضوع پرداخته خواهد شد.

منتشر شده در چهارشنبه 14 اسفند 1398       کد خبر : 9766
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح