عواقب «خویشاوند - مسوولی» در سرای محله بیمه

عواقب «خویشاوند - مسوولی» در سرای محله بیمه

هفته پیش نوشتیم که سرای محله کوی بیمه با دارا بودن ظرفیت بسیار قابل ملاحظه برای درآمد زایی، در بحث پرداخت هزینه های جاری مانند قبوض آب و برق با مشکل مواجه شده است.

به گزارش «4 اکباتان»، در خصوص چرایی پدید آمدن این مشکل قطعا دلایل گوناگونی وجود دارد اما به نظر افرادی که اطلاع نسبتا کاملی از شیوه اداره سرای محله بیمه دارند، اداره خانوادگی این مجموعه را یکی از آفت های بزرگ در راه توسعه و درآمد زایی آن قلمداد می کنند.

از نظر این افراد فرصت های بسیار مناسبی جهت افزایش گردش مالی سرای محله وجود دارد تا در روزهایی که احتیاج به پس اندازهای حداقلی احساس می شود، تیغ تیز فشار مالی اینگونه سایه نیندازد، اما نگاه تک بعدی مدیر محله که بیشتر به خواست نزدیکانش تنها یک سری موارد خاص را واجد اهمیت می پندارد و از طرفی نبود افراد خوش فکر و برنامه ریز در کنار ایشان باعث شده است که این مجموعه از حدود یکسال و اندی گذشته روندی درجا و حتی معکوس را سپری کند. روندی که احتمالا در هفته های آینده و با مشخص شدن بیشتر تبعات بیماری کرونا نمود بیشتری از خود نشان خواهد داد.  

یکی از مهمترین نتایج استفاده از نزدیکان و خویشاوندان در اداره سرای محله بیمه بی شک این است که در تمام 5 سال گذشته که مدیریت فعلی به ایفای نقش پرداخته، هیچگاه نخبگان محلی و بومی از یک مقداری بیشتر نتوانسته اند در دایره برنامه ریزی های کاری شخص مدیر قرار گیرند و به نوعی فرآیند های فرهنگی را تقویت کنند. این افراد همیشه به نوعی در زنجیره محکم «خویشاوند - مسوولی» سرای محله گیر می کنند و نمی توانند غیر از پله های ابتدایی، کمی بالاتر حرکت کنند.

ذکر این نکته ضروری است که سرای محله کوی بیمه طی سالهای گذشته اقدامات بسیار مهمی در راستای توجه به مطالبات فرهنگی و اجتماعی همسایگان خود انجام داده اما از یک جایی به بعد دیگر عملا کار به ورطه تکرار رسیده است و جا دارد در این زمینه تدابیری اندیشیده شود.        

منتشر شده در دوشنبه 29 ارديبهشت 1399       کد خبر : 9968
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح