افزایش قیمت اجاره مغازه در بازارچه های فاز یک

افزایش قیمت اجاره مغازه در بازارچه های فاز یک

پس از عبور از ماراتن شب عید و سپری شدن ماههای ابتدایی سال جاری موعد قراردادهای واحدهای تجاری در بازارچه های فاز یک به پایان می رسد و مستأجران تصمیمات مرتبط با آینده کاری خود را که از مدتها پیش اخذ کرده اند به مرحله اجرا می رسانند.

به گزارش سایت خبری اکباتان، این روزها اگر گشتی در 11 بازارچه تجاری فاز یک در شهرک اکباتان بزنید به خوبی متوجه فرا رسیدن فصل جا به جایی واحدهای تجاری می شوید چون از یک سو حراج های چشمگیر و از سوی دیگر مغازه های خالی به خوبی موید این مطلب است که آهنگ رفت و آمدها در حال نواختن است.

بر همین اساس طی روزهای گذشته پیگیری های متعدد رسانه ای در خصوص قیمت اجاره بها در محدوده ی بازارچه ها که به اصطلاح «سوپر» هم خوانده می شوند صورت گرفته که بر این اساس مشخص شد قیمت اجاره بهای امسال به نسبت سال گذشته عددی در حدود 15 تا 20 درصد افزایش را تجربه می کند که علت عمده این افزایش هم بالارفتن سطح قیمت فروش واحدهای تجاری می باشد.

اما در خصوص فاصله سقف و کف قیمتهای ارائه شده جهت اجاره یکساله هم باید گفت که کمترین قیمت بدست آمده 30 میلیون پول پیش با 2 میلیون تومان اجاره ماهیانه بوده که مغازه هایی با تردد کمتر را شامل می شده و در راهروهای اصلی مغازه هایی با 50 میلیون پول پیش و 4.5 میلیون اجاره هم وجود دارند که طبعا بیشتر در مسیر رفت و آمد و توجه عموم مردم قرار دارند. البته در برخی موارد خاص واحدهایی با اجاره ماهیانه 8 تا 9 میلیون هم وجود دارد که به دلیل بهره گیری از برخی فضای مشاعات بازارچه ها، اعداد در نظر گرفته شده توجیه اقتصادی مناسب را پیدا می کند.

فصل اجاره واحدهای تجاری و ارائه پیشنهادهای افزون به نسبت سال گذشته در حالی از راه رسیده است که تمام قدیمی های اکباتان یکصدا معتقدند که تعداد مشتریان در بازارچه های فاز یک در مقایسه به سالهای گذشته کاهش بسیار محسوسی پیدا کرده است و اگر یک زمانی محوریت فضای کسب و کار در اکباتان با فعالین این بازارچه ها بود، حالا دیگر تنها رد و نشانی آنهم محو از روزهای خوش گذشته به جا مانده که بی شک مهمترین دلایل آن نیز تنوع فرهنگ خرید مردم یعنی مراجعه به مجتمع های خرید چند منظوره و استفاده از فضای مجازی می باشد.

منتشر شده در سه شنبه 1 خرداد 1397       کد خبر : 7955
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح