نظرات ارسالی در باب نوشته «اکباتانی کیست؟»

نظرات ارسالی در باب نوشته «اکباتانی کیست؟»

هفته گذشته در مطلبی با عنوان « فراخوان نظرخواهی درباره نوشته اکباتانی کیست؟» (اینجا را بخوانید) از خوانندگان اکباتانی تقاضا کردیم نظرات خود را راجع به این نوشته برای سایت خبری اکباتان ارسال کنند.

در ادامه و به صورتی کاملا گزیده برخی نظرات ارسالی آمده است و در پایان نیز نوشته کامل «محمد جواد نعمتی» که از فعالان رسانه ای ساکن در اکباتان می باشد آمده است. توضیح اینکه نویسنده مطلب پایانی نه تنها ساکن اکباتان بلکه خود متولد این شهرک نیز می باشد.   

خانم «س» - بلوک 8 فاز 2  

اکباتانی کسی است که در هرصورت صدایش درنیاید یا اصولا متوجه نشود که دور و برش چه خبر است والکی «به به» بگوید و یا اگر فهمید نفسش در نیاید و آن را بهیچوجه رسانه ای نکند!
                                                                                                     

آقای «ر» - بلوک A3 فاز 1

باعرض سلام خدمت همه ساکنین اکباتان، انتشار این متن از طرف یکی از ساکنین بلوک A3 و انتشار مجدد آن از طرف مدیریت این بلوک در گروه ها و کانال های مجازی برای ساکنین اکباتان این نکته را در ذهن  ایجاد می کند که ساکن شهرک اکباتان تافته ای جدا بافته از دیگر آحاد جامعه هستند و صرف زندگی کردن در اکباتان برای اشخاص با این تفکر، حس برتری نسبی نسبت به دیگران را در ذهن ایجاد می کند. به نظر بنده این توهین به دیگران است و بنده را یاد دوران نئو نازی و برتری بر دیگران می اندازد، تا نظر دیگر خوانندگان این متن در خصوص ساکنین اکباتان چه باشد.

آقای «ر» - بلوک A3 فاز 1

اين مطلب نوعي مرزبندي بين داخل و خارج اكباتان قرار داده كه اصولاً صحيح نيست. مثل بحث خودي و غيرخودي. مثل اينكه بگوييم «هنرنزدايرانيان است و بس». طرح چنين مطالبي بنوعي شايد توهين به ديگر شهروندان و هموطنان باشد. بنده با طرح چنين مطلبي كاملاً مخالفم

محمد جواد نعمتی – فاز 1

اکباتانی آگاه، مسئولیت ‌پذیر و مطالبه ‌گر است

اخیراً در فضای مجازی نوشته ‌ای با عنوان «اکباتانی کیست» دست به دست می‌شود. به نظر می‌رسد عده‌ ای از همشهرکیان پس از خواندن این یادداشت با انفجاری از آدرنالین و هیجان مواجه و آن را از سر خیرخواهی و احساسات درونی بازنشر می‌کنند. در مقابل کم نیستند افرادی که پس از مطالعه دقیق و موشکافانه به نا آگاهی و کم اطلاعی نویسنده از ماهیت ساختاری و اجتماعی شهرک اکباتان پی می‌برند.

اهالی هوشمند و فرهیخته شهرک مطلع هستند تهران برابر آخرین تقسیمات شهری دارای 375 محله است و اکباتان یکی از آنها محسوب می‌شود. قدر مسلم در تمام محله‌ ها احساسات، عواطف، تعلقات و تعصبات خاص محله ‌ای جریان دارد و کسی نمی‌ تواند منکر آن باشد، چه بسا اگر به این شکل بود دیگر هویت محله‌ ای معنا و مفهومی نداشت.

آنچه این روزها با عنوان «اکباتانی کیست» در فضای مجازی بازنشر می ‌شود بیش از آنکه به خیر و صلاح محله و عموم ساکنان شهرک باشد زیانبار، ناشیانه، تفرقه ‌آمیز و نژاد پرستانه است؛ از طرفی به نظر می‌رسد عده‌ای با طرح چنین مسایلی به دنبال آشفتگی ذهنی اهالی و مخدوش کردن جایگاه، اعتبار و هویت واقعی اکباتان هستند.

این روزها نه تنها اهالی شهرک که ساکنان دورافتاده‌ ترین نقاط تهران به آرامش، صلح و زندگی مسالمت‌ آمیز در کنار یکدیگر می‌اندیشند و بر تقویت مسایلی چون حفظ و گسترش روابط اجتماعی، مراقبت و پاسداشت محیط زیست و دفاع قاطعانه از حقوق مسلم شهروندی خویش تاکید دارند.

اهالی محله بزرگ و با سابقه شهرک اکباتان مانند دیگر تهرانی‌ ها و عموم ایرانیان بر اهمیت و تاثیر بسزای مطالبه ‌گری در چهارچوب قوانین حاکمیتی کاملاً واقفند و همواره برای احقاق حقوق از دست رفته خویش تلاش می‌ کنند. بی‌تردید رفع مشکلات و تحقق مطالبات قانونی محله تنها با امیدواری، شناخت دقیق مسایل و کمک خواستن از رسانه‌ها مقدور است و چه بسا در برخی برهه‌ها باید آنها را فریاد زد.

اکباتانی‌ها همواره مسایل و مطالبات قانونی محله را با صبوری، دقت و هوشمندی دنبال می‌ کنند و اجازه نمی‌ دهند فرصت طلبان به هر بهانه و با هر نیتی بر مشکلات سرپوش گذاشته و اتحاد و یکپارچگی محله را به نفع خود مصادره کنند.

امروز بیش از هر زمان دیگری به اتفاق نظر و همبستگی همه ساکنین اعم از مالک و مستاجر و کسبه با هر عقیده و نگرشی نیازمندیم. باید دوشادوش یکدیگر قدم برداریم تا بر دشمنی‌ها، تفرقه‌ها و مشکلات پیروز شویم. 

منتشر شده در شنبه 27 مرداد 1397       کد خبر : 8227
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح