شهرداری ناحیه 6، حالا یک «خانم شهردار» دارد

شهرداری ناحیه 6، حالا یک «خانم شهردار» دارد

همانطور که پیش از این اطلاع رسانی شده بود، مراسم معارفه «سمانه عبداللهی» به عنوان شهردار جدید ناحیه 6 منطقه 5 تهران روز گذشته برگزار گردید تا وی از ظهر روز گذشته رسما در جایگاه جدید خدمتی خود قرار گیرد.

به گزارش سایت خبری اکباتان، روز گذشته 2 خانم در نواحی 4 و 6 منطقه پنج در مقام «شهردار» معارفه شدند تا از این پس شهرک اکباتان، کوی بیمه و سایر قسمتهای این حوزه استحفاظی تجربه حضور خانم شهردار را در کارنامه شهری خود ثبت کنند.  

در خصوص خانم عبداللهی شهردار جدید ناحیه 6 باید گفت که وی طبق رزومه ای که در اختیار «4 اکباتان» قرار داده است حدود 20 سال سابقه کاری در شهرداری تهران دارد و تمام این مدت را در معاونت فرهنگی اجتماعی مشغول به کار بوده اما در بیرون از ساختار شهرداری او یک ورزشکار تمام عیار محسوب می شود تا جاییکه علاوه بر بازی در سوپر لیگ بسکتبال بانوان به مدت 6 سال در تیم ملی بسکتبال فعالیت داشته و در حال حاضر رئیس هیئت مدیره انجمن غارنوردان ایران است.

عبداللهی که دارای کارشناسی ارشد مدیریت استراژیک می باشد در واکنش به حضور یک خانم در مسوولیت «شهردار ناحیه» و خط شکنی اش در این رابطه گفت: «به نظر من شهرداری ناحیه خیلی شغل مردانه ای نیست و در تمام دنیا مدیریت یک مهارت همگانی است و تاکنون هیچ علمی این مبحث را به سمت «جنسیت زدگی» نبرده است. از نظر من طرح عباراتی همچون «خط شکنی» خیلی جذابیت ندارد و هیچ وقت به آن فکر نکرده ام.»

حضور شهرداران خانم در برخی نواحی منطقه 5 که از روز گذشته آغاز شده است تجربه جدیدی در مدل نگرش های مدیریت شهری محسوب می شود و اتفاقا از همان دیروز موافقان و مخالفان در این خصوص مواردی را مطرح کرده اند که در آینده بیشتر به آنها پرداخته خواهد شد.

بی تردید یکی از اصل های مهم پیشرفت در جامعه امروز ما «شایسته سالاری» آنهم بدون جنسیت زدگی عوامانه می باشد که به گواه بسیاری از آگاهان راه برون رفت از مشکلات و توسعه متوازن به حساب می آید.

منتشر شده در دوشنبه 20 آبان 1398       کد خبر : 9485
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح