سرانجام راه‌اندازی پایانه مترو شهرک اکباتان

سرانجام راه‌اندازی پایانه مترو شهرک اکباتان

در صورت تامین منابع، پایانه شهرک اکباتان (اولین و تنها پایانه زیرزمینی قطارهای شهری در کشور)، تا مرداد ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

مترو شهرک اکباتان

علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره سرانجام راه‌اندازی پایانه مترو اکباتان اظهار داشت: به موازات تکمیل خطوط 6 و 7 و خط 3 مترو پایانه‌های خطوط به بهره‌برداری می‌رسد و این مسأله از قبل هم در دستور کار بوده و اکنون دو پایانه شهرک اکباتان و کلاهدوز برنامه‌ریزی‌ها برای انجام آن پیش رفته است.

وی گفت: در حال حاضر فاز دو پایانه کلاهدوز را مشغول فعالیت هستیم که پیش‌بینی می‌کنیم بهره‌برداری از آن در انتهای امسال و یا اوایل سال 1401 انجام گیرد.ولی پایانه شهرک اکباتان پروژه آن تا حد زیادی پیش رفته و اگر منابع تأمین شود تا مرداد به بهره‌برداری خواهد رسید و 8 میلیارد منابع مالی برای بهره‌برداری پایانه اکباتان مورد نیاز است.

مترو شهرک اکباتان

مدیرعامل شرکت مترو تهران درباره راه‌اندازی ایستگاه مترو میدان دریاچه چیتگر گفت: مقدمات برای عملیات اجرایی این ایستگاه فراهم شده و در نیمه اول اردیبهشت با حضور شهردار تهران عملیات اجرایی انجام خواهد گرفت.

امام بیان داشت: این پروژه 14.5 کیلومتر است و حدفاصل میدان دریاچه چیتگر تا میدان کتاب خواهد بود و این مسیر در خط 10 مترو تا 5 سال آینده به پایان می‌رسد.

وی درباره توسعه خط 6 مترو گفت:‌دستگاه TBM در حال فعالیت در این خط است و حدود 150 متر مانده که حفاری به سمت حرم عبدالعظیم (ع) پیش رود و اگر منابع مالی تأمین شود به سرعت این موضوع محقق خواهد شد و ۶۰۰ متر حفاری دیگر نیز در این خط صورت می‌گیرد‌.

مدیرعامل شرکت مترو تهران بیان داشت: ایستگاه مترو حرم حضرت عبدالعظیم یکی از ایستگاه‌های خط ۶ مترو تهران است این ایستگاه در شهرری در ضلع شرقی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی و در کنار محله قدیمى نفرآباد واقع شده و حفاری ساخت این ایستگاه مترو در حال حاضر توسط شرکت مترو در حال انجام است.

جهت مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.

منتشر شده در يكشنبه 29 فروردين 1400       کد خبر : 10147
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح