آغاز فاز دوم واکسیناسیون کرونا/ بالاترین آمار فوت از ابتدای پاندمی!

آغاز فاز دوم واکسیناسیون کرونا/ بالاترین آمار فوت از ابتدای پاندمی!

به گزارش «سایت خبری تحلیلی 4اکباتان» واکسیناسیون کرونا از امروز وارد فاز دوم شد. به گفته‌ی وزارت بهداشتی‌ها این واکسیناسیون که با اولویت شهروندان بالای ۸۰ سال آغاز شده، تا تیرماه ادامه خواهد داشت.

گفتنی‌ست تاکنون چهار واکسن کرونا شامل اسپوتنیک وی روسی، بهارات هندی، واکسن چینی و آسترازنکا کره جنوبی وارد ایران شده است. هر ۴ واکسن شامل ۲ دوز هستند و فاصله بین دو نوبت تزریق واکسن‌ها ۲۸ روز است و برای افراد بالای ۱۸ سال تزریق می‌شوند.

تا لحظه‌ی انتشار این خبر ایران با بیش از ۲.۴۰۰.۰۰۰ مورد ابتلا به کرونا، در رتبه‌ی ۱۴م جهان قرار دارد. طبق آمار رسمی تا این لحظه متاسفانه بیش از ۷۰ هزار نفر از مبتلایان جان باخته‌اند و روز گذشته (دوشنبه ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰) با فوت ۴۹۶ نفر بالاترین آمار فوت ناشی کرونا، از ابتدای پاندمی ثبت شد.

آمار کرونا, واکسیناسیون کرونا

این در حالی‌ست که حریرچی در یک مصاحبه‌ی تلویزیونی از پیش بینی دانشگاه واشنگتن درباره ازدیاد آمار فوتی‌های ایران تا ۷۸۰ نفر در روز تا تاریخ ۲۵ اردیبهشت سخن گفت. امیدواریم این پیش‌بینی به واقعیت تبدیل نشود و از همه‌ی مخاطبین تقاضا داریم با جدی گرفتن هشدارها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مراقب جان خود و سایر هموطنان باشند.

منتشر شده در سه شنبه 7 ارديبهشت 1400       کد خبر : 10149
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح