جمع‌آوری مخازن زباله؛ بهسازی چشم‌انداز شهری

جمع‌آوری مخازن زباله؛ بهسازی چشم‌انداز شهری

به گزارش «سایت خبری تحلیلی 4اکباتان» پیرو تماس و اطلاع‌رسانی یکی از مدیران بلوک A2 مبنی بر جمع‌آوری مخزن زباله‌ی واقع در فضای بین بلوک‌های C2 و A2 در بولوار بوذری، که موجب تغییر روال عادی جمع‌آوری زباله و عدم جمع‌آوری «زباله‌های تر» روز گذشته‌ی بلوک A2‌ گردیده بود، پیگیری‌هایی صورت گرفت.

جمع آوری مخازن فلزی زباله, اکباتان, شهرک اکباتان

با توجه به اینکه طی روزهای گذشته نیز تماس‌هایی از سوی ساکنین شهرک اکباتان داشتیم که درباره علت جمع‌آوری چند مخزن زباله در شهرک اکباتان پرسش داشتند، گفتگویی با مرتضی مرادی شهردار ناحیه ۶ منطقه ۵ داشتیم و نظر وی را در این‌باره جویا شدیم.

شهردار با اشاره به اینکه در طول خیابان بوذری فقط یک مخزن وجود داشته که مابین بلوک‌های A2 و C2 بوده است، پاسخ داد: «شخصا دستور جمع‌آوری این مخزن زباله را دادم؛ مخزن مذکور صرفا مورد استفاده‌ی شخصی نظافتچی[های] بلوک A2 بود. بارها مشاهده شده بود که پس از هرس درختان یا محوطه‌ی چمن بلوک، زباله‌های حاصله در این مخزن تخلیه می‌شد و نکته‌ی بدتر این بود که ۹۰٪ این زباله‌ها در مخزن ریخته نمی‌شدند و در کنار مخزن یا حتی در خیابان تخلیه می‌شدند؛ که بدیهی‌ست این امر موجب بهم ریختن منظر شهری و ایجاد نمایی زشت در آن منطقه می‌گردید.»

مرادی افزود با توجه به اینکه این بلوک‌ها دارای شوتینگ هستند، دیگر نیازی به مخزن نیست. از سویی شهرداری آمادگی خود را جهت جمع‌آوری زباله‌های خاص (تیر و تخته، شاخ و برگ و ...) اعلام کرده و کلیه بلوک‌ها می‌توانند طی تماس با واحد خدمات شهری ناحیه، درخواست تخلیه و جمع‌آوری این زباله‌ها را اعلام کنند؛ حتی اگر نیاز باشد شهرداری برای جمع‌آوری این زباله‌ها خاور ارسال می‌کند.

ما خود بعنوان یک شهروند امیدواریم که در حوزه‌ی مدیریت شهری به جایی برسیم که هیچ مخزنی در سطح شهر نبینیم. شهردار در پاسخ به این اظهار امیدواری 4 اکباتان از تلاش شهرداری برای جمع‌آوری برخی از مخازن خبر داد. با توجه به اینکه برخی از مخازن زباله فلزی در طول زمان کارایی اولیه خود را از دست داده‌اند و نظر به عدم زیبایی ظاهری این مخازن، شهرداری ناحیه ۶ با یک بازنگری به میزان کارایی هریک از این مخازن، پس از یک بررسی میدانی، اقدام به جمع‌آوری تعدادی از مخازن زباله فلزی نموده است. در این پروسه تا امروز حدود ۱۰ مخزن از سطح ناحیه جمع‌آوری شده است.

مرادی ماجرای حذف یکی از مخازن را که شخصا پیگیری کرده بود شرح داد:

«هنگام عبور از یک معبر متوجه بوی بسیار نامطبوع یک مخزن زباله شدم و دیدم زباله‌های گوشتی در آن ریخته شده است. طی ۲-۳ روز بعد مجددا از آن منطقه عبور کردم و کماکان بوی نامطبوع از پیاده‌رو حس می‌شد؛ پس از پرس‌وجو متوجه شدیم مخزن صرفا مورد استفاده‌ی یک قصابی است و ساکنین منطقه از آن استفاده نمی‌کنند. با توجه به اینکه مخزن مذکور در داخل باغچه تعبیه شده بود، مخزن را جمع‌آوری کردیم و به جای آن درخت کاشتیم.»

توضیحات فوق علاوه بر تشریح دلیل جمع‌آوری 1-2 نمونه‌ی مصداقی از مخازن زباله، نشانگر مدیریت عملیاتی و دلسوزانه‌ی این شهردار «پای کار» است. سایت خبری تحلیلی 4 اکباتان ضمن آرزوی موفقیت برای مرتضی مرادی و مجموعه‌ی تحت نظر وی، از همه‌ی عزیزانی که در راستای افزایش رفاه و کیفیت زندگی ساکنین محترم شهرک اکباتان و شهروندان گرانقدر ایرانی تلاش می‌کنند صمیمانه قدردانی می‌کند.

منتشر شده در سه شنبه 11 خرداد 1400       کد خبر : 10161
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح