عزت‌الله مهرآوران هنرمند و پیشکسوت دوست داشتنی اکباتانی در قطعه هنرمندان آرام گرفت

زنده یاد عزت‌الله مهرآوران پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون که روز جمعه 16 مهر 1400 بر اثر سکته قلبی در سن 72 سالگی جان خود را از دست داد، صبح امروز در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شد.

پیکر هنرمند اکباتانی ساعت ۱۱ صبح امروز با حضور خانواده و شماری از همکارانش، در قطعه هنرمندان و نام‌آوران تشییع شد. هژیر مهرآوران فرزند وی، ضمن تشکر از حسن توجه ملت ایران و رسانه‌ای‌ها، از طرف خانواده‌ی مهرآوران از مردم درخواست کرده بود که با توجه به شرایط کرونایی برای تشییع، ازدحام نداشته باشند.

به گزارش سایت خبری 4 اکباتان، عزت‌الله مهرآوران که در جریان تولید سریال «ساخت ایران ۳» به ویروس کرونا مبتلا شده بود، پس از گذراندن یک دوره‌ی درمانی بر اثر سکته قلبی در بیمارستان آتیه تهران دار فانی را وداع گفت.

مهرآوران که هر دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده بود، برای جلوگیری از تفسیر غلط درباره‌ی واکسیناسیون، علاقه‌ای نداشت مسائل را به گردن واکسن بیندازد تا در روند واکسیناسیون اختلالی پیش نیاید. آخرین اظهارنظر وی در مورد واکسن این بود:

« تزریق همین دو دوز واکسن سبب درگیر نشدن ریه‌هایم شده و دلیل بستری شدنم در CCU مشکل تنفسی بوده است.»

این هنرمند مهربان اکباتانی که نمایشنامه نویسی و کارگردانی را در نیز در کارنامه‌ی خود دارد، فارغ التحصیل رشته‌ی تئاتر از دانشگاه خوزستان بود و از سال 1340 در عرصه بازیگری فعالیتش را آغاز کرد. از جمله فیلم‌ها و سریال‌هایی که زنده یاد مهرآوران در آنها ایفای نقش کرده است می‌توان آژانس شیشه‌ای، مومیایی3، وضعیت سفید، بچه مهندس، هیولا، لیسانسه‌ها را نام برد. وی همچنین دارای نشان درجه ۱ هنر از وزارت فرهنگ و ارشاد است.

بعد از درگذشت این بازیگر پیشکسوت، پیام‌های تسلیتی از طرف افراد و نهادهای مختلف صادر شد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان صدا و سیما، سرپرست معاونت امور هنری وزارت ارشاد، مدیرکل هنرهای نمایشی، مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت، انجمن بازیگران سینمای ایران، با گرامیداشت یاد و خاطره این هنرمند، به خانواده ایشان و جامعه فرهنگ و هنر تسلیت گفتند.

هنرمندان و بازیگران سینما و تلویزیون نیز در سوگ این هنرمند، دل‌نوشته‌ها و خاطراتی از دوران همکاری‌شان با وی در فضای مجازی منتشر کردند. در این پیام‌ها خصوصیاتی چون روشنفکری، سادگی و صمیمیت و شوخ طبعی برای زنده یاد مهر آوران ذکر شد.

سایت خبری – تحلیلی 4 اکباتان آسمانی شدن این هنرمند محبوب و دوست داشتنی اکباتانی را به خانواده‌ی ایشان و ساکنین شهرک اکباتان تسلیت عرض می‌نماید.

منتشر شده در دوشنبه 19 مهر 1400       کد خبر : 10202
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح