دانلود کتاب‌های درسی و دانشگاهی

این روزها دسترسی آسان و سریع به کتاب‌های درسی و دانشگاهی یکی از اصلی‌ترین نیازهای دانشجویان است. علاوه بر این قیمت کتاب هم یکی از فاکتورهای اصلی خرید کتاب‌های درسی و دانشگاهی است.

شما می‌توانید در سایت طاقچه نسخه الکترونیکی کتاب‌های درسی و دانشگاه را بیابید. تا به حال کتاب‌های دانشگاه‌های امیرکبیر، خوارزمی، تربیت مدرس، پیام نور و چند دانشگاه دیگر در طاقچه به صورت الکترونیکی منتشر شده است. همچنین کتاب‌های دفتر نشر معارف که در همه‌ی دانشگاه‌ها برای دروس عمومی پیشنهاد می‌شوند، در طاقچه قابل دریافت هستند. در این یادداشت دو کتاب معروف دفتر نشر معارف اسلامی را به شما معرفی می‌کنیم.

 

کتاب دانش خانواده و جمعیت

 دانش خانواده و جمعیت که به عنوان دو واحد درسی مورد تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت، در جهت استحکام و تعالی خانواده و مسئله جمعیت و مشکلات آن در شمار یکی از عناوین درسی کارشناسی معرفی گردید. همچنین دانشگاه معارف اسلامی براساس تجربه خود در ارائه درس »اخلاق خانواده» و اهداف مشترکی که در سرفصل‌های ارائه شده توسط وزارتین در درس «دانش خانواده و جمعیت» پیش‌بینی شده، اقدام به تألیف کتاب یادشده نموده است. این کتاب دربردارنده مجموعه‌ای از دانش‌های شناختی، مهارتی و رفتاری است که می‌تواند آگاهی بخش دانشجویان در عرصه‌های مختلف نهاد خانواده، قبل و بعد از تشکیل خانواده باشد. مهارت‌ها و آمادگی‌های قبل از ازدواج و نحوه مدیریت عاطفی، اخلاقی و رفتاری پس از ازدواج، ازجمله مباحثی است که کتاب حاضر عهده‌دار آن است. در این کتاب ضمن توجه دادن به مهارت‌های ارتباطی که بین اعضای خانواده ضروری است، درباره مسائلی چون آگاهی‌های حقوقی، دانش‌ها و مهارت‌ها در اقتصاد خانواده و نحوه حل مشکلات و آسیب‌های خانواده در عرصه‌های مختلف نیز مباحثی ارائه گردیده است. این کتاب که با تلاش جمع نویسندگان و با تمرکز بر اشکالات و دیدگاه‌های اساتید سراسر کشور مورد بازنگری و ویرایش مجدد قرار گرفت، به کوشش اساتید محترم آقایان دکتر امیرحسین بانکی پور فرد، دکتر محمود حکمت نیا، دکتر محمد جواد محمودی و خانم‌ها زهرا آیت‌اللهی، شیما سادات حسینی، دکتر مونس سیّاح، دکتر بتول نامجو و نیز بهره‌مندی از ایده‌های آقایان دکتر محمود گلزاری، حسین بستان و محمدرضا سالاری‌فر تدوین شده است.

کتاب دانش خانواده و جمعیت

دانلود کتاب دانش خانواده و جمعیت

 

کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم

 کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم یکی از کتاب‌های درسی و کاربردی نشر معارف است که برای تمام دانشجویان نوشته شده است تا دید کامل‌تری نسبت به دین اسلام داشته باشند و بتوانند قرآن را بهتر و عمیق‌تر درک کنند.

اصطلاح تفسیر موضوعی قرآن کریم در برابر تفسیر ترتیبی و سوره به سوره، روشی متفاوت برای پرداختن به موضوعات قرآن است. در تفسیرهای قدیمی قرآن که در قرن‌های گذشته نوشته شده، شیوه‌ای مشابه این روش مشاهده نمی‌شود. اگرچه در گذشته نگاه موضوعی به برخی از مباحث قرآن مرسوم بوده است [مانند تفسیر آیات الاحکام]، ولی می‌توان با توجه به منابع جدید، تفسیر موضوعی را اینگونه تعریف کرد:

«جمع آوری و جمع‌بندی آیات مختلفی که درباره یک موضوع در سرتاسر قرآن مجید در مناسبت‌های مختلف نازل شده است، به منظور استخراج نظر قرآن درباره ماهیت موضوع و ابعاد گوناگون آن.»

 

از این رو به این روش گاهی روش تفسیر توحیدی و یا تقطیعی نیز گفته می‌شود؛ چرا که لازمه تفسیر موضوعی قرآن کریم تقطیع آیات از مواضع مختلف قرآن و تلاش برای جمع بین تجربه بشری و مفاهیم قرآنی برای ارائه یک نظر واحد است.

 در تفسیر موضوعی، موضوعات مختلف سراسر قرآن بررسی می‌شود و برای کسانی که به دنبال یک موضوع خاص در تمام قرآن می‌گردند منبعی کاربردی و جامع است که کمک می‌کند تمام اطلاعات را یک جا داشته باشند. کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم برای رسیدن به این هدف شما را یاری می‌کند.

کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم

دانلود کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم

 

منتشر شده در چهارشنبه 12 آبان 1400       کد خبر : 10218
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح