ماشین ظرفشویی ایرانی بخریم یا خارجی؟

با توجه به این مسئله که امروزه وجود یک ماشین ظرفشویی از ملزومات یک آشپزخانه به شمار می‌رود و به یکی از وسایل پرکاربرد منزل تبدیل شده است، خرید یک ماشین ظرفشویی با کیفیت و با شستشوی ایده‌آل یکی از چالش‌های مصرف‌کنندگان این دستگاه خواهد بود.
بنابر اعلام افشارهوم، جدا از بحث کیفیت و تنوع برندهای موجود در لوازم خانگی کشور، یکی از سوالات پر تکرار مصرف‌کنندگان این است که ماشین ظرفشویی ایرانی بخریم یا خارجی؟ در ادامه این مقاله سعی کرده‌ایم به صورت کاملا بی‌طرف و با استفاده تجارب کارشناسان افشار هوم و بررسی نظرات کاربران به بررسی برندهای مطرح تولیدکننده ماشین ظرفشویی بپردازیم و یک جمع بندی مفید داشته باشیم . پس تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.
بهترین برندهای ماشین ظرفشویی در بازار کشور ما که طرفدارهای خاص خود را دارند، در برندهای خارجی بوش و ال‌جی می‌باشند و در برندهای ایرانی دوو و پاکشوما خواهند بود.
 
موارد مهم قبل از خرید ماشین ظرفشویی
قبل از انتخاب قطعی مدل ماشین ظرفشویی خود به چند نکته زیر بسیار توجه کنید، زیرا مشتریان بسیاری به این نکات توجه چندانی نداشته‌اند و بعد از مدت‌ها استفاده متوجه این مسائل شده‌اند:
  • گرید انرژی مصرفی دستگاه
  • میزان صدای مزاحم ماشین ظرفشویی مد نظر
  • جنس کابین داخلی ظرفشویی
  • وجود خشک‌های مختلف جهت از بین بردن رطوبت روی ظروف
  • میزان ظرفیت ظروف قابل شستشو
  • وجود گزینه هایی مانند نیم شور
  • اطلاع دقیق از حداکثر سایز قابلمه‌های قابل شستشو
  • امکان تنظیم ارتفاع در سبدها
  • برنامه شستشوهای متنوع بر اساس نیازهای شما
  • وجود قفل کودک
حال که به مهمترین نکات قابل توجه قبل از خرید دقت کرده‌اید لازم است چند برند مطرح شده ایرانی و خارجی مورد بررسی قرار گیرد و بهترین‌های هر برند از نظر کیفیت ساخت و تکنولوژی های به کار رفته عنوان شوند.
 
بهترین ظرفشویی بوش
قطعا در دنیا بهترین برند تولیدکننده ماشین ظرفشویی بوش خواهد بود، این شرکت همواره در نوآوری و ابداع تکنولوژی‌هایی که رضایت کاربران را افزایش می‌دهند، پیشتاز بوده است.
ظرفشویی‌های برند بوش در سری‌های مختلف 2 ، 4 ، 6 و 8 تولید می‌شوند و بهترین ظرفشویی این برند مدل SMS88TW02B خواهد بود که از مدل‌های پرفروش سری 8 به شمار می‌رود.
از مزیت‌های این مدل می‌توان به وجود سنگ خشک کن زئولیت، که از نوآوری‌های انحصاری برند بوش است، کیفیت ساخت بسیار بالا، وجود برنامه شستشوهای اقتصادی و اتوماتیک متنوع، شستشو با نصف ظرفیت، تشخیص میزان کثیفی و حجم ظروف و میزان صدای حداقلی 40 دسی بلی آن اشاره کرد.
 
بهترین ظرفشویی ال جی
به جرات می‌توان گفت در برندهای خارجی بعد از بوش، برند ال‌جی از برتری زیادی برخوردار است، که مدل XD88NS از بهترین ظرفشویی‌های این برند قوی کره‌ای است.
از مزایای این مدل می‌توان به مصرف برق بهینه (A+++)،  طراحی بسیار چشم‌نواز و به روز و سیستم‌های ضدعفونی مختلف اشاره کرد.
و از بزرگترین معایب ظرفشویی‌های ال‌جی می‌توان به کمبود قطعات هنگام خرابی و وجود بسیاری از کالاهای قاچاق در این برند اشاره کرد.
 
بهترین ظرفشویی پاکشوما
پاکشوما یکی از برندهای مطرح تولیدکننده شوینده‌های خانگی در کشور و غرب خاورمیانه است که با قدمت بیش از ۵۰ سال در کشور، اعتماد بسیاری از مصرف‌کننده‌ها را به خود جلب کرده است.
پاکشوما مدل‌های مختلفی ماشین ظرفشویی به بازار عرضه کرده که یکی از این مدل‌های پرطرفدار ظرفشویی پاکشوما MDF-15303 است.
این ظرفشویی با ظرفیت ۱۵ نفره و در دو رنگ سفید و سیلور به بازار عرضه شده است. از مزایای این ظرفشویی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • قابلیت پیش شستشوی ظروف و شستشوی مخصوص میوه و سبزیجات
  • وجود برنامه شستشوهای سریع  با کیفیت شستشوی ایده‌آل
  • قابلیت شستشو با نصف ظرفیت
  • قیمت بسیار مقرون به صرفه
  • گرید انرژی بهینه
  • خدمات پس از فروش قوی و سراسری
و از بزرگترین معایب این ظرفشویی برند پاکشوما می‌توان به متنوع نبودن برنامه‌های شستشو نسبت به سایر برندها و عدم وجود خشک‌کن اشاره کرد.
 
بهترین ظرفشویی دوو
دوو یکی از برندهایی است که می‌توانید به ماشین ظرفشویی‌های آن از نظر کیفیت ساخت، دقت مونتاژ و برنامه شستشوهای آن اعتماد کنید و از استفاده آن لذت بسیاری ببرید.
یکی از بهترین ماشین ظرفشویی های دوو مدل DWK-2560 است  که از سری GREEN OCEAN بوده که رنگ استیل این مدل با نام تجاری DWK-2562 در بازار یاد می‌شود.
این ظرفشویی با ظرفیت ۱۵ نفره، امکانات شستشوی متنوع طرفدارهای بسیاری در کشور ما دارد.
از معایب این ظرفشویی دوو می‌توان به میزان صدای نسبتا زیاد نسبت به سایر برندهای مطرح و کیفیت استیل بدنه داخلی آن اشاره کرد.
 
جمع بندی
امیدواریم با اطلاعات این نوشته توانسته باشیم در انتخاب ماشین ظرفشویی مد نظر کمکی کرده باشیم، در نهایت اگر بودجه مد نظر شما برای خرید ماشین ظرفشویی محدود است بهترین انتخاب برندهای دوو و پاکشوما خواهد بود.
اگر از نظر محدوده بودجه هزینه‌ای مشکلی ندارید پیشنهاد گروه مشاورین افشار هوم به شما قطعا برند بوش می‌باشد.

 

منتشر شده در دوشنبه 24 آبان 1400       کد خبر : 10226
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح