رژه مجریان آماتور تلویزیون روی مغز هواداران فوتبال

همیشه گزارش گزارشگران تلویزیونی برای هواداران استقلال و پرسپولیس با انتقادات و حتی تهمت‌هایی همراه بوده است. اما اینکه مجریان تلویزیونی و گزارشگران طرفدار چه تیمی هستند می تواند برای طرفداران دو تیم جالب باشد. اما گاهی این طرفداری گزارشگران و مجریان تلویزیون از تیم‌ها و اظهانظرهایشان باعث ناراحتی هواداران و باشگاه‌ها. می شود.حال در ادامه به ماجرای اظهارنظرهای مجریان تلویزیون و شکایت باشگاه‌ها خواهیم پرداخت. 
 
ابراز تمایل رنگی روی آنتن صداوسیمای ملی
کمتر کسی را می توان پیدا کرد که علاقه به فوتبال نداشته باشد. طرفداران فوتبال همواره به یک تیم علاقه دارند و از آن حمایت می کنند. اما زمانی که پای صداوسیما و برنامه‌های تلویزیونی به میان می آید، مجریان سعی می کنند این علاقه رنگی خود به تیم ها پنهان کنند اما هستند مجریانی که این علاقه را پنهان نکرده بلکه روی آنتن زنده تلویزیون برای تیم رقیب هم کری می خوانند. گاه این ابراز علاقه و کری خوانی با توهین و افترا همراه می شود و کار به شکایت و دادگاه کشیده می شود.
 
توهین علی ضیا به سرمربی استقلال
علی ضیا از آن دسته مجریانی است که هیچگاه علاقه اش به پرسپولیس را پنهان نکرده و حتی بارها هم در اجراهای زنده برای مهمانان خود کری خوانی کرده است. این مجری پرسپولیسی تلویزیون که دربی استقلال و پرسپولیس را در کافه ای با حضور تنی چند از هنرمندان نگاه می کرد در حرکتی عجیب و ناشایست بعد از گلزنی پرسپولیس همراه با سایر افراد حاضر شعری تند و دور از ادب علیه پرویز مظلومی خواند. انتشار این فیلم برای علی ضیا تبعات سنگینی داشت و سرمربی استقلال از او شکایت کرد. گرچه ضیا پس از این اتفاق با یکدسته گل به سراغ مظلومی رفت و از او دلجویی کرد.
 
محمدرضا احمدی در نقش کارشناس داوری
پرسپولیس در هفته یازدهم لیگ برتر موفق شد با نتیجه ۲-۰ ذوب آهن را در تهران شکست دهد و در کورس قهرمانی باقی بماند. اما این برد پرسپولیس با حواشی همراه بود. جایی که داور بازی برای سرخپوشان تهرانی اعلام پنالتی کرد و محمدرضا احمدی مجری برنامه فوتبال برتر آن را شائبه برانگیز دانست و معتقد بود داور در لحظات پایانی بازی هم خطا روی بازیکن تیم ذوب آهن در پشت محوطه جریمه را اعلام نکرده است. همین اظهار نظر محمدرضا احمدی باعث شده تا باشگاه پرسپولیس از این مجری صداوسیما شکایت کند. همواره پس از بازی های لیگ برتر و دیدارهایی که حواشی داوری داشته؛ برنامه‌های تلویزیونی سعی کردند با کارشناسان داوری تماس بگیرند و نظر آنها را درباره صحنه های بحث برانگیز جویا شوند اما اینکه این بار محمدرضا رژه روی مغز هواداران؛ از بابا مسعود و گالیله تا اتهام به دلالی
محمد شعبانپور مجری برنامه سلام تهران، به باشگاه استقلال توهین دلالی زد. مجری این برنامه صحبت‌هایی در خصوص دلالی در فوتبال مطرح کرد و با اینکه نامی از تیم یا شخص خاصی نبرد ولی اشاره به نایب قهرمانی جام حذفی و پست کمک سرپرستی نشان می‌دهد منظورش باشگاه  استقلال و عوامل این باشگاه بوده است. باشگاه استقلال از این مجری که به استقلال توهین کرده   شکایت کرد بود
 
 
 
 
 شوخی عبدالرضا امیراحمدی مجری سرشناس و پرسابقه برنامه تلویزیونی «صبح به خیر ایران» با قهرمانی ‌های پیاپی پرسپولیس در لیگ برتر و نسبت دادن آن به حمایت‌های مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان دولت قبل، به کام هواداران و مدیریت این باشگاه خوش ننشست و خشم آنان را برانگیخت. تا جایی که باشگاه پرسپولیس اعلام کرد مادام که شبکۀ اول سیما عذرخواهی نکند، مدیران و بازیکنان این تیم در برنامه های تلویزیونی شرکت نمی کنند. در برنامۀ بعدی البته عبدالرضا امیراحمدی گفت به خواست یا دستور رییس شبکه، عذرخواهی می‌کند اما در عین حال این را هم گفت که خدا مرحوم گالیله را هم بیامرزد و به گونه ای دوباره به هواداران پرسپولیس کنیاه زد! 
 
صداوسیما بدون دستورالعمل!
سوال مهم اما این است که آیا تلویزیون و مدیران شبکه‌ها و مدیران گروه ورزش قبل از هر اجرایی به مجریان خود تذکر نمی‌دهند که مراعات یکسری مسائل را بکنند؟ چرا باید صبر کرد تا یک مجری هر چه دلش می‌خواهد بگوید و بعد او را ممنوع الکار کنند؟نباید یک دستورالعمل کلی در اختیار مجریان ورزشی قرار بگیرد که آنها حق اظهار نظرهای شخصی و هواداری را نداشته باشند و صحبتی نکنند که به میلیون‌ها نفر بربخورد؟ متاسفانه سال‌هاست که در شبکه‌های مختلف تلویزیون شاهد این معضل بزرگ هستیم و کری خوانی‌های عجیب یک سری از مجریان تبدیل به یک تفریح برای آنها شده است. چنین مجریانی چند روزی ممنوع الکار می‌شوند و بلافاصله با یک عذرخواهی برمی‌گردند.احمدی خودش در قامت یک کارشناس داوری ظاهر شده نکته قابل تاملی است.
منتشر شده در سه شنبه 7 دي 1400       کد خبر : 10285
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح