ویژگی‌های روابط خوب

اعتماد:
اعتماد، مبنای اصلیِ هر رابطه‌ی خوبی محسوب می‌شود. وقتی که اعتماد میان افراد برقرار شود، پایه‌های اصلی برای ارتباطات اثربخش ایجاد خواهد شد. وقتی به افرادی که با آنها در ارتباط هستید، اعتماد داشته باشید، به راحتی باورها و رفتارهای خود را بروز می‌دهید و مجبور نیستید زمان و انرژی زیادی برای آنچه که در پشت سر شما اتفاق می‌افتد صرف کنید.
 
احترام متقابل:
وقتی احترام متقابل بین شما و نزدیکان شما به وجود آید، باورها و تلاش‌های هر دو طرف، ارزشمند خواهد بود و این ارزشمندی، متقابل خواهد بود. احترام متقابل باعث می‌شود که بینش‌ها، خلاقیت و خرد مشترکی بین شما به وجود آید و ارتباط مناسبی بر اساس این عوامل میان طرفین شکل بگیرد.
 
حضور ذهن:
حضور ذهن به معنای بر عهده گرفتن مسئولیت اعمال و گفته‌های خود است. آنهایی که حضور ذهن و تمرکز حواس دارند، مراقب گفته‌ها و اعمال خود هستند. بنابراین، به خود اجازه نمی‌دهند که احساسات و عواطف منفی که بر دیگران تاثیرگذار است را وارد محیط روابط خود کنند.
 
پذیرش تنوع:
افرادی که ارتباط خوبی برقرار می‌کنند، نه‌تنها نسبت به تنوع عقاید و افراد نگاه مثبتی دارند، بلکه از آن استقبال هم می‌کنند.
 
ارتباطات باز:
ما همه روزه در حال برقراری ارتباطات هستیم. ارتباطات زمانی اثربخش‌تر خواهد بود که به شکل صادقانه، دوطرفه، شفاف و باز باشد. تحقق این ویژگی‌ها در ارتباطات آن را تبدیل به یک ارتباط اثربخش خواهد کرد.
 

پنج ویژگی گفته شده از جمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی هستند که برای ایجاد، توسعه و بهبود روابط خوب ضروری هستند.

 

منتشر شده در سه شنبه 7 دي 1400       کد خبر : 10297
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح