مهم‌ترین فردی که باید به دیدار نوروزی‌اش بروید، کیست؟

نوروز فرصت خوبی است برای تازه شدن دیدارها. اما نوروز شما نوروز نخواهد شد مگر اینکه حتما به دیدار یک نفر بروید و متاسفانه بیشتر ما، فرصت نمی‌کنیم که این فرد را در طول ایام عید ملاقات کنیم. آنقدر درگیر دید و بازدیدهای همیشگی، برنامه‌های تلویزیونی و مسافرت هستیم که این فرد در لیست ما، نفر آخر قرار می‌گیرد و در انتها نیز مانند همیشه فراموش می‌شود. 
مهم‌ترین فردی که باید به دیدارش برویم و از حالش بپرسیم، خود ما هستیم.

چهار نکته‌ی کلیدی برای دیدار با خویشتن
برای اینکه این دیدار، دیدار خوبی باشد این چهار نکته را رعایت کنید:
۱- وقت ویژه‌ای را برای وی در نظر بگیرید. سعی کنید در ایام عید زمان خوبی را که سرحال و با انرژی هستید و سرتان شلوغ نیست را برای این دیدار انتخاب کنید. در طول سال که به او سر نزده‌اید دست کم در ایام عید زمان خوبی را برای وی کنار بگذارید.
۲- وقتی به دیدار خودتان رفتید، بگذارید او حرف بزند. به حرف‌هایش گوش کنید. او یک سال شاید هم بیشتر است که حرف نزده است. بگذارید بیرون بریزد و راحت شود. با حوصله به دغدغه‌هایش، غرغرهایش، آرزوها و اهدافش گوش کنید.
۳- سوال اولی که از او می‌پرسید این باشد: چه اهدافی برای سال جدید برای خودت در نظر گرفته‌ای؟ می‌خواهی در ارتباط‌های پنج‌گانه‌ات (با خدا، با خودت، با خانواده، با جامعه و در نهایت با جهان) چه کنی؟ سر فرصت به حرف‌هایش گوش کن. چون بعد از دیدار باید بلافاصله آنها را بنویسی.
۴- وقتی صحبت‌هایش تمام شد، حالا مورد به مورد درباره‌ی اهدافش دقیق‌تر بپرس. مثلا بپرس که فلان هدفی که اشاره کردی، دقیقا چقدر؟ در چه زمانی؟ چگونه؟ 

نکته: هیچ ایرادی ندارد که گاهی اوقات بلند بلند هم با خود صحبت کنید که گفته‌اند: همچو مجنون گفتگو با خویشتن باید مرا. بگذارید یک روز در سال دیوانه به نظر برسید. اگر دوست داشتید می‌توانید بنشینید یا اینکه خودتان را به یک پیاده‌روی و سپس یک فنجان چای دعوت کنید. مهم این است که در بهترین و شاداب‌ترین حالت با خود دیدار کنید.

منتشر شده در يكشنبه 7 فروردين 1401       کد خبر : 10455
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح