اعتمادسازی

حد و حریم خصوصی در زندگی زناشویی چگونه باید رعایت شود که اعتماد از بین نرود؟
محدوده‌ها و حریم‌های خصوصی بین زن و شوهر، موضوعی بسیار پیچیده و حساس است. از یک طرف بحث آزادی فردی را داریم، از طرف دیگر موضوع صمیمیت و عشق و از طرف دیگر اعتماد، تعهد و وفاداری.
برای مشخص کردن مرزها و حریم خصوصی، بایستی این موضوعات برای هر دو نفر واضح و روشن باشند و حتما به یک تفاهم و اتفاق‌نظر کلی رسیده باشند.
یکی از اجزای اصلی عشق واقعی و ازدواج خوب، صمیمیت است و هرچه صمیمیت بین زوجین بیشتر باشد، درجه‌ی عشق آنها نیز بیشتر خواهد بود. زوجین بایستی صداقت داشته باشند. یعنی احساسات و افکار خود را با یکدیگر در میان بگذارند و هرچه میزان رازها بین زوجین کمتر باشد، صمیمیت آنها نیز افزایش خواهد یافت.
از طرف دیگر بحث آزادی و حریم خصوصی را داریم که بایستی سه شرط را با خود به همراه داشته باشد:
*مخالف تعهد و وفاداری نباشد.
*به حریم و حق و حقوق دیگری تجاوز نشود.
*اعتماد به همراه بیاورد.
 
 
 
همچنین همسر فرد هم در صورتی که همسرش بر اساس حس کنجکاوی به حریم خصوصی وی
وارد شود، از بروز چنین مسئله‌ای به هم ریخته، آشفته و عصبانی نخواهد شد و آن را حمل بر تجاوز به حریم خصوصی خود تلقی نکرده و این حق را برای همسرش قائل خواهد شد.
بهترین کار این است که اگر سرّ و راز فردی در کار نیست، تمهیدی به خرج دهیم که اگر حس کنجکاوی در ذهن همسرمان است، اغنا شود.
برای مثال زمانی که مشغول کار هستیم و تلفن همراه ما به صدا درمی‌آید از او بخواهیم که پاسخ دهد یا تماس‌گیرنده را با نام، خطاب کنیم که همسرمان متوجه شود با چه کسی صحبت می‌کنیم و بدین ترتیب اعتمادسازی کنیم.

 

منتشر شده در يكشنبه 4 ارديبهشت 1401       کد خبر : 10488
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح