چادر، توپ فوتبال و ساعت؛ آرزوهای کودکان «رایحه» | برگی از درخت آروزها بچینیم

 
 
«توپ فوتبال، چادرعربی، رفتن به مرکز تفریحی توچال، کاپشن، ساعت و...» اینها بخش از آرزوهای کودکان تحت پوشش بنیاد نیکوکاری «رایحه» است. آرزوهایی که برای بچه‌ها آنقدر بزرگ بوده که وقتی آنها را فراخواندند تا خواسته‌هایشان را روی درخت آرزوها بنویسند، سریع اینها را نوشته‌اند.درخت آرزوهای بنیاد نیکوکاری «رایحه» قدمت ۱۴ ساله دارد و از سال ۱۳۸۸ در بلندین شب سال یعنی جشن شب یلدا نهال آرزوهای این مجموعه شکل گرفته‌است و اکنون درختی تنومند و پر از شکوفه‌های آرزو شده و چشم امید صاحبانش به دستان سخاوتمند خیّران است. «فاطمه تندگویان» مدیرعامل بنیاد می‌گوید: «آرزوهای کوچک گاهی حسرت‌های بزرگ بر دل‌ها باقی می‌گذارد اما در این شب‌ها این آرزوها می‌تواند برآورده شود.»
 
قاصدک‌های قصه‌
بنیاد نیکوکاری رایحه نهادی است که با همراهی تعدادی از بانوان محله‌های بیمه و آپادانا شکل گرفته و در ۷ بخش تحصیلی، درمانی، اشتغالزایی، مددکاری، پشتیبانی، مشاوره و فرهنگی با زیرشاخه‌هایشان در شهرک اکباتان خدمات ارائه می‌دهد. البته این خدمات تنها شامل تهرانی‌ها نمی‌شود و ساکنان ۱۰ استان دیگر را هم در برمی‌گیرد. در این میان یک هزار و ۴۲۰ دانش‌آموز تحت پوشش هستند که هریک آرزویی دارند. تندگویان دراین‌باره می‌گوید: «درخت آرزویی که در بنیاد داریم گاهی از کودکان و نوجوانان می‌خواهیم آرزوهای خود را بنویسند و آنها را روی درخت آویزان می‌کنیم تا شاید برآورده شود. به تازگی هم با توجه به قرار داشتن در ماه مبارک رمضان این فعالیت انجام شده که دیدن برگه آرزوهای کودکان تماشایی است.»
 
او خیّران را به قاصدک قصه‌ها تشبیه می‌کند و می‌افزاید: «نباید بگذاریم هیچ آرزوی کودکانه‌ای بر باد رود و خیّران برای کودکان همان قاصدک قصه‌هایی هستند که بی‌صدا از آسمان روی دستان‌شان سر می‌خورند تا عامل برآورده کردن آنها باشند.»
 
در حسرت نداشته‌ها
در این دوره از فعالیت بنیاد نیکوکاری رایحه و برای درخت آرزوها هر کسی یک چیزی نوشته است. «حنانه»، «یکتا» و «محمدامین» آرزوی سفر به بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) را دارند. «محدثه» آرزویش رفتن به مرکز تفریحی توچال است. «سالار» دوربین عکاسی، «امیرعلی» توپ فوتبال و «زهرا» ساعت مچی می‌خواهند. «زینب» و «امیرحسین» ساعت هوشمند خواستارند و «محمد» کاپشن، «فاطمه» چادرعربی، «زهرا»، «ابوالفضل» و «محمد» گوشی تلفن همراه در دل طلب کرده‌اند. این میان «یکتا» و «مهسا» اسکیت و «نفیسه» و «حسین»، «امیر محمد» شوق دوچرخه دارند.
 
مدیرعامل بنیاد نیکوکاری رایحه می‌گوید: «این آرزوها به نظر ما کوچک می‌آید اما برای کودکان بزرگ است. البته کودکانی هم بوده‌اند که آرزوی مانند تبلت (از جمله یکی از جوان‌های ناشنوای مجموعه) و... دارند که اعضای بنیاد در حال تلاش برای برآورده کردن آنها هستند اما توان بنیاد هم زیاد نیست و به کمک خیّران نیازمند هستیم.»
 
شهروندان و خیّران برای تحقق آرزوی بچه‌های رایحه می‌توانند با شماره‌های ۴۴۶۶۱۵۱۵ و ۴۴۶۳۱۳۱۳ داخلی ۱۷ واحد تحصیلی بنیاد تماس بگیرند.
 

همشهری انلاین

منتشر شده در سه شنبه 6 ارديبهشت 1401       کد خبر : 10494
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح