چگونگی انتقال پیام‌های مثبت با زبان بدن

اهمیت زبان بدن
طی تحقیقات پژوهشگران ۶۰ تا ۹۰ درصد پیام‌هایی که به دیگران منتقل می‌شود، از طریق زبان بدن است. رفتار شما در اولین ملاقات، اهمیت بالایی دارد، چراکه افراد در دقایق اول تحلیل‌های زیادی انجام می‌دهند. مثلا آیا این فرد مورد اطمینان است؟ آیا می‌توان مسئولیت یک کار را به او سپرد؟ به همین دلیل اگر دوست ندارید که پیام اشتباهی به دیگران منتقل کنید، باید زبان بدن را در کنترل خود داشته باشید. در این مطلب با ۱۸ حالت زبان بدن آشنا خواهید شد که در موفقیت شما اثرگذار است.
 
بدن
۱- کمرتان را صاف کنید و شانه‌هایتان را کمی به پایین بیندازید. توجه داشته باشید که آنقدر صاف نایستید که نشان دهد شما فرد مغروری هستید.
۲- بدن‌تان را هم‌راستا با مخاطبی که دارید قرار دهید تا نشان دهد شما به بحث علاقه‌مند هستید.
۳- پاهای‌تان را صاف کنید و چسبیده به هم قرار ندهید. بلکه تلاش کنید تا به اندازه‌ی کمتر از عرض شانه باز کنید. با این کار اضطراب نداشتن‌تان را نشان خواهید داد.
۴- خیلی کم به طرف مخالف خم شوید تا نشان دهد به بحث علاقه‌مند هستید.
۵- گاهی برای اینکه نشان دهید موافق قرارداد هستید، می‌توانید از زبان بدن طرف مقابل هم استفاده کنید. به این شکل که هر حالتی که او برای نشستن انتخاب کرد، شما هم همان‌طور بنشینید.
 
دست‌ها
۱- برای این که حالت تدافعی نداشته باشید، دست به سینه نایستید. بلکه دست‌ها را به آرامی در کنار بدن‌تان قرار دهید.
۲- در هنگام صحبت کردن، حتما از دست‌هایتان استفاده کنید. تحقیقات نشان داده است که استفاده کردن از دست‌ها در هنگام صحبت کردن، فکر را هم بهبود می‌بخشد.
۳- همیشه در زمان ملاقات با دیگران، دست آنها را بفشارید. باید محکم دست دهید ولی نه به صورت آزاردهنده.
۴- پیش از قرار ملاقات، در مورد فرهنگ معاشرت طرف قرارداد حتما تحقیقات لازم را به عمل آورید.
 
سر
۱- با تکان دادن آرام سر و لبخند می‌توانید به طرف مقابل نشان دهید که با او موافقید تا متوجه شود که منظورش را متوجه شده و به او گوش می‌کنید.
۲- خندیدن اگر به‌موقع باشد برای تغییر دادن فضای محیط خوب است، در ضمن باید نشان دهید به حرف‌های طرف مقابل گوش می‌کنید.
۳- ارتباط چشمی با فردی که صحبت می‌کند نشان می‌دهد به بحث علاقه‌مندید، اما توجه کنید با خیره شدن اشتباه گرفته نشود و فرد مقابل احساس آزردگی نکند.
۴- به سرعت پلک زدن نشانگر استرس و نگرانی شماست.
۵- حالت‌هایی که فرد مقابل به صورت خودش می‌گیرد را تقلید کنید تا علاقه‌مندی خودتان را به بحث، به او نشان دهید.
۶- یک نفس عمیق بکشید و با صدایی آرام حرف بزنید. مراقب باشید جملات سوالی و خبری را به درستی ادا کنید.
 
نکات پایانی
۱- یادداشت‌برداری هنگام صحبت کردن دیگری، نشان اهمیتی است که به صحبت‌هایش می‌دهید. ولی توجه کنید که این کار به ارتباط چشمی صدمه نزند.
۲- حواس‌تان به زبان بدن طرف مقابل هم باشد. تعداد زیادی از افراد، عادت‌های خاصی دارند و می‌توانید اطلاعات زیادی را از این راه به دست آورید.
۳- اگر در پایان جلسه با فشار دادن دست طرف مقابل و برقراری ارتباط چشمی، اتاق را ترک کنید، نشان می‌دهید که از ملاقات لذت برده‌اید.
منتشر شده در چهارشنبه 4 خرداد 1401       کد خبر : 10526
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح