پروتکل پیشگیری از ویروس کرونا

به گزارش 4اکباتان، در حقیقت برای مقابله و بالابردن سیستم دفاعی بدن نیاز به تنظیم و تقویت قوه مدبره کل بدن داریم تا سطح حرارت ذاتی اعضاء و بدن و به تبع آن سیستم ایمنی بالا برود. برای نیل به این هدف، اقدامات زیر ضروری است :
 
نکته مهم : استفاده از مقطر آنتی کرونا صبح و شب هر بار ۱۰ سی سی
 
الف- یکی از بهترین راه های تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های ویروسی خصوصا کرونا ویروس، حجامت عام برای افرادی که کمخونی ندارند البته با خون‌گیری کم یک مرتبه
 
ب- بادکش گرم (cupping) پشت و ریه با مدل خاص هر روز میباشد . بسیار تجربه شده که این امر در تنظیم و تقویت قوه مدبره و سیستم های زیرمجموعه آن بخصوص سیستم ایمنی تاثیر فراوان دارد .
 
ج- تنظیم و اصلاح سبک زندگی :
 
۱- تغذیه سالم و متنوع مناسب با مزاج بدن :
 
الف-  پرهیزات: فست فود و هر نوع مواد غذایی آماده، ماست، دوغ، ترشی ، آب سرد، مرغ ماشینی، میوه جات خام در افراد دارای مزاج سرد و تر و بلغمی.
 
ب- دستورات مفید غذایی: سوپ و آش های محتوی شلغم و هویج و زردک و کدو مخصوصا کدوحلوایی و نخود و سبزی نعنا و گشنیز و پونه. در این شرایط بر مصرف مداوم شلغم پخته و هویج و زردک پخته و کدوحلوایی پخته تاکید میشود. نخودآب جزو بهترین غذاهای مقوی بدن و مخصوصا ریه ها در مرحله پیشگیری و درمان میباشد. در تهیه نخودآب نخود را شب تا صبح در آب خیسانده (البته بهتر است در این مدت خیساندن آب قطره قطره بر نخود بریزد و سرریز شود ). صبح آب خیس خورده رو دور ریخته و نخود را در آب جدیدی تا حد حلیم شدن بپزید . اگر گوشت نیاز است گوشت بره جوان یا گوشت پرندگان یا گوشت مرغ و خروس خانگی همراه نخود تا حد حلیم شدن پخته شود. همچنین مقداری زعفران و دارچین و زنجبیل به این نخودآب به عنوان چاشنی اضافه گردد.
 
 واضح است به دلیل آن که اندام هدف کرونا ویروس، بافت ریه می باشد، لذا مقویات ریه در مرحله ی پیشگیری و درمان نقش به سزایی دارا می باشد.
 
ج- تنقلات مفید، انجیر و مویز می باشد.
 
د- دم نوش ها و نوشیدنی های مفید : دارچین – زعفران- میوه گل نسترن - بادرنجبویه – چای سفید – پولک و عرق پولک – نعنا
 
زعفران، به عنوان مقوی بافت ریه نیز می باشد . می توان زعفران و دارچین را به صورت پودر و به مقدار نیاز ( نه زیاد و افراطی) در غذا مصرف کرد.
 
دم نوش مداوم میوه ی گل نسترن در پیشگیری از بیماری های تنفسی عفونی بسیار کارساز می باشد.
 
۲- خواب به موقع و کافی : شب ها زود بخوابید . بهترین زمان شروع خواب بین ۹ تا ۱۰ شب می باشد.
 
 ۳- ورزش و فعالیت بدنی متعادل و گرم کننده طبیعی بدن در منزل : این ورزش نباید به هیچ وجه خسته کننده باشد، بلکه باید در حد نشاط دهی به بدن باشد.
 
۴- پرهیز از استرس و ترس و نگرانی که سیستم ایمنی بدن را به شدت تضعیف می کند.
 
۵- پرهیز از یبوست و اصلاح آن
 
بدون رعایت و اصلاح سبک زندگی تقویت سیستم ایمنی میسر نخواهد شد.
 
انتهای پیام/
 
نویسنده: دکتر سید باقر فضل جو استاد دانشگاه و متخصص طب سنتی
منتشر شده در چهارشنبه 5 مرداد 1401       کد خبر : 10594
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح