ماجرای سفر بدون بازگشت دوچرخه‌سوار ۱۷ ساله ایران به سوییس!

به گزارش 4اکباتان پرهام شهسواری رکابزن ۱۷ ساله کوهستان ایران که گفته می‌شود برای حضور در کمپ تمرینی اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری به سوییس رفته بود، قصد بازگشت به ایران را ندارد. اکنون این بحث مطرح است که این دوچرخه‌سوار خودش به سوییس رفته و فدراسیون ایران او را اعزام نکرده است.
 
حمید عطا الهی دبیر  فدراسیون دوچرخه‌سواری درباره‌ی ماجرای رفتن رکابزن ۱۷ساله به سوییس و موضوع برنگشتن او به ایران بیان کرد: قبل از اینکه من دبیر فدراسیون دوچرخه سواری شوم، اتحادیه جهانی نامه‌ای به فدراسیون ارسال می‌کند مبنی بر اینکه ایران یک سهمیه برای کمپ تمرینی دارد. اتحادیه جهانی اعلام کرده بود که هزینه رفت و برگشت و دوچرخه بر عهده ورزشکار است. فدراسیون هم این مسئله را اطلاع می‌دهد و سپس پرهام شهسواری به عنوان ورزشکار معرفی می‌شود. خود این ورزشکار بعدا ایمیلی به اتحادیه جهانی ارسال می‌کند مبنی بر اینکه فدراسیون ایران هیچ همکاری با او نمی‌کند در حالی بود که فدراسیون از ابتدا اعلام کرده بود که اگر قصد دارد در این کمپ شرکت کند، هزینه‌ها را باید پرداخت کند.
 
او ادامه داد: اتحادیه جهانی نیز پس از آن نامه ای به فدراسیون ایران ارسال کرد و در آن نامه اعلام شده بود که سهمیه ایران سوخته است و ایران دیگر سهمیه‌ای در این کمپ ندارد و ایمیل اتحادیه جهانی نیز موجود است. وقتی فدراسیون این ایمیل را از سوی اتحادیه جهانی دریافت می‌کند دیگر پیگیری کارها نمی‌شود و نه مجوز شورای برون مرزی می‌گیرد و نه نامه‌ای به این ورزشکار می‌دهد که نشان دهد او به عنوان نماینده فدراسیون اعزام شده است.
 
عطا الهی در پاسخ به این پرسش که شهسواری مجوز شورای برون مرزی برای حضور در کمپ سوئیس را داشته است یا خیر؟ گفت: زمانی که زمانی که اتحادیه جهانی سهمیه ایران را لغو کرده بود، فدراسیون هم دیگر پیگیر گرفتن مجوز شورای برون مرزی نشده و موضوع برایش تمام شده بود. فدراسیون هیچ همکاری با این رکابزن برای حضور در سوییس نکرده است چون سهمیه ایران از سوی اتحادیه لغو شد و همانطور که گفتم نامه اتحادیه جهانی نیز موجود است.
 
او در پاسخ به این پرسش که این رکابزن خودش شخصی به سوییس رفته است؟ تاکید کرد: بله خود شخص رفته است و  شنیدم که در نظام وظیفه هم وثیقه گذاشته است.
 
دبیر فدراسیون در پاسخ به این پرسش که شهسواری چگونه ویزا گرفته وقتی گرفتن ویزا برای سوییس کار سختی است؟ گفت: کار سختی است اما قطعا از نظر مالی تمکن قوی داشته که توانسته ویزا را بگیرد.
 
دبیر فدراسیون در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه فدراسیون اصلا در جریان نبود که این ورزشگاه خودش به صورت شخصی دارد به سوییس سفر می‌کند؟ گفت: زمانی که اتحادیه جهانی سهمیه ایران را لغو کرد موضوع دیگر برای فدراسیون تمام شده بود. از طرفی به هر حال وقتی یک ورزشکار خودش بخواهد سفر شخصی داشته باشد ما دیگر کنکاش نمی کنیم. 
 
طی روزهای گذشته شهسواری با انتشار پستی در صفحه شخصی خود، مهاجرت به اروپا و برنگشتن به ایران را تایید کرد.
 
انتهای پیام/
 
منتشر شده در شنبه 22 مرداد 1401       کد خبر : 10617
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح